یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

تداوم راه امام حسین(ع) تنها به اشک و آه و روضه نیست، آنچه مهم استع این است که فرهنگ عاشورا وارد زندگی مردم شود و حسینی زندگی کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام احمد پناهیان، در هیات انصارالحسین‌(ع) طلاب و فضلای بناب، با اشاره به فرارسیدن ایام محرم، بر تبیین حقایق و معارف اصیل جریان کربلا و مبارزه با تحریفات عزاداری سید‌الشهدا‌(ع) تاکید کرد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با اشاره به این که عزاداری سیدالشهدا‌(ع)، نقشه‌های دشمنان اسلام و تشیع را نقش بر آب می‌کند، ابراز داشت: دشمنان اسلام در دوره‌های مختلف، تلاش بسیاری کردند تا فرهنگ عاشورا را از بین برده یا کمرنگ کنند.

وی افزود: دشمنان بعد از این‌که از نابودی عزاداری سیدالشهدا‌(ع) و فرهنگ عاشورا مایوس شدند و نتوانستند گریه و اشک را از شیعه بگیرند، اکنون به این نتیجه رسیده اند که جریان تاریخی کربلا را به انحراف بکشانند.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به قرائت اشعار سست در مداحی‌ها،  گفت: با توجه به تجربه حضور در هیات مذهبی بیش از 180 شهر، متاسفانه مداحان جوان به بروز شبهات و تحریفات در مورد جریان‌های کربلا دامن می‌زنند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با تاکید بر لزوم تبیین صحیح حقایق عاشورا، یادآور شد: به خاطر عدم پاسخ‌گویی مناسب به شبهات، فضا برای تبلیغ وهابیت باز شده است.

وی با اشاره به نقش طلاب در پاسداری از فرهنگ ناب عاشورا، تصریح کرد: تداوم راه امام حسین(ع) تنها به اشک و آه و روضه نیست؛ چرا خون سیدالشهدا‌(ع) تا ظهور امام زمان‌(عج) آرام نمی‌گیرد، دل‌ها را به جوش می‌آورد و آن چه مهم است این است که فرهنگ عاشورا وارد زندگی مردم شود و حسینی زندگی کنند.

حجت‌الاسلام پناهیان با انتقاد از این‌که امام حسین‌(ع) صرفا وسیله بخشش گناهان و برآوردن حاجات معرفی شود، گفت: عزاداری و گریه برای امام حسین‌(ع) هدف نیست، بلکه ابزاری برای انتقال و بقای فرهنگ عاشورا است.

عضو مجمع نمایندگان طلابو فضلای حوزه در پایان گفت: امام حسین‌(ع) خون خود را نثار کرد تا دین اسلام زنده بماند و امت اسلامی زندگی دینی داشته باشند و در مقابل ظلم‌ها و انحرافات ساکت ننشینند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha