دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

جمعی از اساتید دانشگاه «ریوکوکوی ژاپن» با حضور در بنیاد بین المللی نهج البلاغه و مرکز آموزش تخصصی نهج البلاغه، با مدیران و اساتید این مرکز به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن دین پرور، مدیر اجرایی بنیاد بین المللی نهج البلاغه در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره دستاوردهای این بازدید، گفت: اساتید ژاپنی با حضور دو ساعته در این مرکز حوزوی ضمن بازدید از بخش های مختلف آن، در گفتگو با اساتید، سوالات خود را پیرامون مباحث مرتبط با اسلام، تشیع، نهج البلاغه و حضرت امیرالمومنین(ع) مطرح کردند.

اساتید ژاپنی همچنین در جمع دانش پژوهان و اساتید مرکز آموزش تخصصی نهج البلاغه حضور یافته و با حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا، معاون آموزشی این مرکز پیرامون جایگاه مباحث اخلاقی در سیاست به گفتگو پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا با اشاره به اهمیت مساله اخلاق در سیاست به ذکر مباحثی پیرامون جایگاه عنصر اخلاق در باورداشت سیاسی اسلام پرداخت.

پروفسور سانو توسی سرپرست این گروه و استاد دانشگاه ریوکوکوی ژاپن نیز هدف حضور این گروه در قم را شرکت در همایش گفتگوی اسلام و بودیسم با رویکرد اخلاق و سیاست ذکر کرد و با ابراز خرسندی از بازدید از مراکز حوزوی، بر لزوم تداوم گفتگوهای علمی بین دو اندیشه و مکتب اسلام و بودیسم تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha