دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

امام جمعه موقت مشهد با تاکید بر اینکه موضع منفعلانه و منعطف آمریکا برای این است که دیگر حرف اول را نمی زند و این حاصل خون شهدا است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله علم الهدی، شب گذشته در بیستمین یادواره شهید زین الدین و شش هزار شهید استان قم، اظهار داشت: بزرگ‌ترین تجلیل و تقدیر از یاد این بزرگان، شناخت دقیق و عمیق معنوی از دیدگاه قرآن، نسبت به موقعیت این شهیدان در عرصه زندگانی و در حوزه تکامل عبودیت و بندگی آن‌ها در دنیا است.

وی با بیان این که انسان سازی امم سلف و جریان های این امت در دست اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: چشمه انسان سازی از خانه پیامبراکرم(ص) در بهشت به منازل انبیا (ع) و مومنین جاری می‌شود.

عضو خبرگان رهبری افزود: عظمت روز افزون و فراگیری انقلاب اسلامی در روی کره زمین، به دلیل نقش  آفرینی شهدایی نظیر شهید زین‌الدین‌ها  و نقش آوری شش هزار ایثارگر قمی است؛ چرا که آن ها از چشمه ای سیراب شدند که آن چشمه را اهل بیت(ع) جاری کردند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: این دلدادگی و اندیشه معارف اهل‌بیت(ع) در عمق فکر و مغز شهدا وجود داشت که موجب تربیت انسان هایی شد تا در موقعیت خاص آن زمان، برای حفظ دین، جان خود را عرضه کنند.

*شهدا بصیرت را با عمق جان خود درک کردند

وی با بیان اینکه شهدا بصیرت را با عمق بینش لمس کردند تا ضرورت فداکاری را بشناسند و نتیجه این آثار دینی در جامعه امروز ما مشهود است، اظهار داشت: دستآورد شهیدان، واقعیتی است که امروز و فردا قابل تحلیل نیست و این سوال را باید بپرسیم که اگر شهدا نبودند، چه اتفاقاتی رخ می داد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: اگر قیام امام حسین(ع) در عاشورا رخ نمی داد و شهدا نیز در دفاع مقدس از جان خود مایه نمی‌گذاشتند، جریان قدرت و ثروت همچون گذشته بر سیطره خود در جهان می افزود.

*خون امام حسین(ع) معادله سیطره زورگویان را برهم زد

آیت الله علم الهدی با بیان این که مسیر و روش حکومت در امت اسلام به نقطه ای رسیده بود که حاکمیت تابع قدرت است و هرکسی زور بیشتری دارد باید حاکم شود، ابراز داشت: امام حسین(ع) با قیام خود اثبات کرد که حرف حق را زور و قدرت نمی‌زند؛ و با دست خالی و سینه خشک نیز می‌‌توان با باطل جنگید تا با خون خود بر شمشیر پیروز شود.

وی با اشاره به این که پس از جنگ جهانی اول، قدرت مبتنی بر ثروت،  تزویر، با پول و زور می خواست تمام جهان را آقایی کند و تصمیم گیرنده دنیا باشد، اظهار داشت: اگر شهادت شهدا نبود این معادله بندی تغییری نمی‌کرد؛ اما با فداکاری های دوران دفاع مقدس معیارهای سیاست بین المللی عوض شد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که شهادت و پایمردی شهدا، این مملکت را بیمه کرد، چرا که در دنیا دیگر حرف اول را قدرت و ثروت نمی زند، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس تمام قدرت های دنیا علیه ما شدند تا نظام را براندازی کنند؛ اما دلاوری های شهدا خلاف این مسئله را اثبات کرد و جنگ به ذلت صدام تمام شد.

*آمریکا دیگر حرف اول را نمی زند 

آیت الله علم الهدی با تاکید بر این که موضع منفعلانه و منعطف آمریکا برای این است که دیگر حرف اول را نمی زند و این حاصل خون شهدا است، ابراز داشت: آمریکا می گوید بن علی و مبارک و آل خلیفه باشند اما ملت ها نمی گذارند و حرفش اجرایی نمی شود.

*آمریکا می خواهد تسلیم شویم

وی با بیان اینکه مسئله انرژی هسته ای مشکل آمریکا با ما نیست، ابراز داشت: آمریکا می خواهد ما تسلیم شویم و معادله بندی که شهدا  تغییر دادند را دوباره به سمت خود برگرداند و جهان را تحت اشراف خود قرار دهد.

امام جمعه موقت مشهد با تاکید بر این که مردم نباید دلاوری های شهدا و فداکاری های امثال طهرانی مقدم و زین الدین  ها را فراموش کنند، تصریح کرد: آیا آمریکا با حل شدن مسئله هسته ای دست از سر ما بر می دارد؟

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه آمریکا می خواهد تمام فناوری هایی که نوابغ کشور با کمک امام زمان(عج) برای ملت به ارمغان آورده اند را کنار بگذارد و معادلات دنیا را به سود خود کند، ابراز داشت: آیا خانواده شهدا حاضر می شوند قدم روی خون فرزندان خود بگذارند و این معادله بندی به سود آمریکا شود؟

*امروز مسئله هسته ای؛ فردا فناوری موشکی بهانه می شود

وی با تاکید بر اینکه دشمنان امروز مسائل هسته ای و فردا مسائل موشکی و رابطه با اسرائیل را بهانه می کنند، تصریح کرد: آن ها با حل یک مسئله هسته ای که دست از ما برنمی دارند .

*تیم مذاکره کننده تاکنون خطوط قرمز را رعایت کرده است

آیت الله علم الهدی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه عزیزان مذاکره کننده تاکنون ارزش، عزت و خط قرمز ما را در مذاکرات رعایت کرده اند، تصریح کرد: اما ما باید آماده مقاومتی قوی تر و شدید تری باشیم. انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha