جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
شبکه‌های ماهواره‌ای

یک کارشناس حوزوی گفت: امروزتعداد این شبکه های مذهبی از شبکه های تبلیغی ادیان چون مسیحیت، هم فراتر رفته است .

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمدعلی قیصریان، مدیربرنامه ریزی  ستاد احیای امر به معروف استان اصفهان امروز درجمع خبرنگاران خبرگزاری های قرآنی و دینی ،  با هشدار در خصوص خطرات  شبکه های مذهبی ،  گفت: مدیران برخی از شبکه های ماهواره ای  با دستاویز قرار دادن علاقه مردم به دین و اهل بیت (ع) با انتخاب نام های زیبای مذهبی برای شبکه های خود، اهداف شومی همچون رسوخ غیر محسوس در اعتقادات مذهبی و شبهه افکنی در علایق دینی مردم را دنبال می کنند.

وی با اشاره به آسیب شناسی شبکه های ماهواره ای و تاثیر امر به معروف در این امر اظهار داشت: یکی از مصادیق عرصه امر به معروف و نهی از منکر، شناخت مصادیق آن است که استفاده از شبکه های ماهواره ای در گونه های مختلف مذهبی، فیلم و سریال، انیمیشن از این جمله است.

وی افزود: این آسیب در حدی است که خانواده های اصیل و مذهبی ایرانی بدون توجه به آسیب هایی که از طریق شبکه های مذهبی ماهواره برنامه ریزی شده و مردم به خیال بهره‌ بردن از آموزش های اخلاقی و مناسب به تماشای این شبکه ها می نشینند غافل از اینکه هدف بنیان گذاران این شبکه ها آسیب رسانی به بنیان خانواده از طریق شبهه افکنی های مذهبی است.

حجت الاسلام قیصریان تصریح کرد: مطابق آمار رسمی 50 درصد مردم ما از ماهواره استفاده می کنند ولی آمار غیررسمی نیز بیش از این هاست بنابراین جمع کردن دیش های ماهواره ای به تنهایی دیگر نمی تواند جوابگو باشد بهترین راه آگاهی دهی به مردم در زمینه این شبکه هاست.

وی با اشاره به راهکارهای مبارزه با این امر ابراز داشت: در مرحله نخست دولت باید با سیاست گذاری های صحیح تعداد شبکه ها و سرانه های مذهبی، خبری، سیاسی، سرگرمی و موارد دیگر را که نیاز مردم را برطرف کند را افزایش دهد و در وهله بعد خود مردم باید در امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه تلاش کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha