شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعة المصطفی، حامیان شبکه های تفرقه افکن را انگلیس و آمریکا است، این شبکه ها با عناوین مذهبی دین را تحت آماج حملات خود قرار داده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت ‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه چهارشنبه در پنجمین شب از مراسم سوگواری در حسینه شهدای قم، ادعای اصلاح گری را یکی از ویژگی های دشمنان عنوان کرد و اظهار داشت: همواره هدف دشمن ایجاد فساد است؛ امروز دشمن ادعا می کند با ایجاد شبکه های اجتماعی به دنبال ارائه خدمت است، اما در حقیقت هدفی جز افزایش فساد ندارد.

وی با بیان این که امروز شاهد هستیم که فیلم ها وسریال های مبتذل از آنتن شبکه های ماهواره ای پخش می شود، گفت: دشمنان هدفی جز ترویج شبهه و سست کردن عقاید دینی ندارند؛ به همین دلیل در قالب هایی زیبا، سم به مخاطبان می دهند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی بر لزوم تبیین سبک زندگی در جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از رویکردهای دشمن این است که افکار و فرهنگ خود را در گونه های متنوع ترویج کند.

*زن در غرب برده است

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی همچنین به جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و گفت: امروز غرب از زن که در دین ما از بهترین جایگاه برخوردار می باشد، برده ساخته است.

*شبکه های تفرقه افکن از تکفیری ها بدتر هستند

وی در ادامه به فعالیت های دشمن در پوشش دین و مذهب اشاره کرد و ابراز داشت: امروز شاهد هستیم که دشمنان به طرفداری از عقاید مذهبی می پردازند و بر این اساس با عنوان شبکه های مذهبی فعالیت خود را کلید زده و با رویکردها و اقدامات خود بیش از وهابیت تکفیری به اسلام ضربه وارد می کنند.

*با نام مذهب به دین ضربه می زنند

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی حامیان شبکه های تفرقه افکن مذهبی را انگلیس و آمریکا عنوان کرد و اظهار داشت: این شبکه ها با عنوان مذهبی دین را تحت آماج حملات خود قرار داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر این که شبکه های تفرقه افکن علاوه بر زیر پا گذاشتن ارزش های دینی به نظام جمهوری اسلامی به مراجع تقلید توهین می کنند، افزود: این شبکه ها با فعالیت ها و رویکردهای ضددینی موجب خوشحالی دشمنان شده اند و به امام حسین(ع) و مجالس حسینی ضربه وارد کرده اند.

*افزایش مظاهر شیطان پرستی

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی ارائه الگو و ایجاد سستی در دین را از دیگر اقدامات دشمنان دانست و تصریح کرد: دشمن با تبلیغات  خود در پوشش مد به مردم، الگوهای ناصحیح ارائه می دهد که یکی از دلایل افزایش مظاهر شیطان پرستی در برخی شهرها همین مسئله می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: همچنین امروز با هدف جذب مشتری، مصرف غذاهای خارجی در جامعه افزایش یافته که یکی از دلایل بالارفتن سوء تغذیه همین مسئله می باشد.  

وی بر لزوم شناخت دشمن در جامعه و به خصوص در بین جوانان تاکید کرد و ابراز داشت: کوچک ندانستن دشمن اگرچه ضعیف باشد یکی از نکاتی است که همواره باید به آن توجه داشت؛ همچنین اگر انسان دشمن را به عنوان دوست بپذیرد یا دشمن شناس نباشد ضربات مهلکی خواهد خورد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی گفت:  آیات و روایات بر لزوم دوری از طاغوت تاکید کرده اند و نفس انسان را به عنوان دشمن درونی، خطرناک ترین دشمن معرفی نموده‌‌اند.

*امام حسین(ع) با دشمن شناسی، توطئه ها را خنثی کرد

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر این که برای مراقبت از اقدامات دشمن باید توطئه شناس بود، ابراز داشت: یکی از نکاتی که در واقعه عاشورا نقش برجسته ای دارد دشمن شناسی امام حسین(ع) بود و این مسئله موجب شد تا توطئه های دشمن خنثی شود؛ امروز نیز جوانان با دشمن شناسی می توانند از فساد دوری کنند.   

*لزوم توجه به امر به معروف و کتب دینی

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و ابراز داشت: انجام این فریضه از وظایف همگانی مردم در جامعه است و باید توجه داشته باشیم گاهی امر به معروف به صورت فردی اثر بیشتری دارد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی در پایان با تاکید بر این که برخی از کتب خارجی در کشور  انتشار میلیونی دارند، گفت: باید نگاه ها به سمت کتب دینی و روایی متمایل شود چرا که امروز شاهد کم توجهی به آثار دینی هستیم.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha