جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024

برخی از افراد خود فروخته و سست عنصر، اقدام به راه اندازی شبکه های ماهواره ای کرده اند، که عمده اقدام این گونه شبکه ها، فحاشی و توهین به مقدسات مذهبی با هدف تفرقه میان شیعه و سنی بوده است.

 حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، وحدت میان امت اسلامی را یکی از مسلمات و بدیهات دین مبین اسلام دانست و اظهار داشت: بنا به فرموده خداوند متعال در قرآن کریم «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» وحدت میان مسلمانان یکی از قطعیات و بدیهیات دین مبین اسلام بوده و هرگونه تفرقه و اختلاف ممنوع است.

امام جمعه موقت اهواز، با تأکید بر این که هرگونه تفرقه میان مسلمانان ممنوع است، به آیه 105 سوره آل عمران مبنی بر «وَلا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَأُولَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ»، اشاره و تصریح کرد: در این آیه خداوند متعال ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان را به عنوان «عَذَابٌ عَظِيمٌ» بیان کرده است؛ از این رو امت اسلام باید با حرکت به سوی وحدت یکپارچه از هرگونه تفرقه، اختلاف و نفاق دوری کنند.

هفته وحدت نماد همبستگی میان مسلمانان است

 حجت الاسلام والمسلمین حیدری، با اشاره به نام گذاری هفته وحدت از سوی امام خمینی(ره) در دوران آغازین انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در همان دوران آغازین انقلاب اسلام ایران و بر اساس موازین شرعی و جلوگیری از تفرقه و نفاق میان امت واحده اسلام، ایام ولادت پیامبر اعظم(ص) را به عنوان هفته وحدت انتخاب کردند تا این هفته به عنوان نماد و سنبلی برای همبستگی میان مسلمانان قرار گیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که نام گذاری ایام ولادت پیامبراعظم(ص) تا کنون آثار و برکات زیادی را به همراه داشته است، به موانع و مشکلات موجود بر سر راه تحقق این آرمان بزرگ، اشاره کرد و گفت: اقدامات منحوس تکفیری ها و وهابی ها در خصوص بد جلوه دادن اسلام ناب محمدی در راستای ایجاد تفرقه میان آحاد اسلامی از موانع و مشکلات موجود بر سر راه تحقق وحدت میان مسلمانان است.

  توهین به مقدسات دیگران مورد تأیید علما و مراجع نیست 

وی در ادامه افزود: توهین به مقدسات اهل سنت هیچ گاه مورد تأیید امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و مراجع تقلید نبوده است، اظهار داشت: افرادی که به مقدسات توهین می کنند یا جاهل بوده و یا وابسته به استعمارگران هستند.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به دسیسه های دشمنان در خصوص راه اندازی شبکه های ماهواره علیه مقدسات با هدف تفرقه میان شیعه و سنی، اظهار داشت: امروزه صهیونیست و استکبار جهانی، توسط برخی از افراد خود فروخته و سست عنصر، اقدام به راه اندازی شبکه های ماهواره ای کرده اند، که عمده اقدام این گونه شبکه ها، فحاشی و توهین به مقدسات با هدف تفرقه میان شیعه و سنی بوده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه افزود: مسلمانان باید هوشیار بوده و بدانند که این گونه شبکه ها از سوی استکبار جهانی راه اندازی شده و هدفی جز تفرقه افکنی میان آحاد اسلامی ندارد.

روشنگری علما و روحانیان جامعه

 حجت الاسلام والمسلمین حیدری، با اشاره به راهکارهای عملی تحقق وحدت شیعه و سنی، گفت: روشنگری علما و روحانیان در جامعه، خوشبین کردن شیعیان و سنیان نسبت به یکدیگر و دوری از هر گونه افراط، تفریط و نفاق، از مهمترین راه کارهای تحقق عملی وحدت میان شیعیان و اهل سنت است.

امام جمعه موقت اهواز، روشنگری و تببین دسیسه های دشمنان در جامعه را از وظایف علما و روحانیان دانست و بیان داشت: هم اکنون در این برهه از زمان، علما، روحانیان، نخبگان و سیاستمداران دولت های اسلامی وظیفه دارند با تبیین ضرورت وحدت میان مسلمانان، مردم را با دسیسه های دشمنان آگاه کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان سخنان خود، احترام به حقوق شهروندی را از وظایف شیعیان و اهل سنت نسبت به یکدیگر دانست و اظهار داشت: معاشرت مسالمت و محبت آمیز، شرکت در تشییع جنازه ها و عیادت از مریضان یکدیگر و حضور در نمازهای جماعت اهل سنت به ویژه در حرمین شریفین، از وظایف و حقوق شیعیان و سنیان نسبت به یکدیگر است، که اگر مردم اینگونه رفتار کردند، به یقین توطئه های استکبار جهانی را خنثی کرده و ضربه محکمی به ستون فقرات آنها وارد کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha