سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
جنتی بوشهری

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه جامعه مدرسین قبل و بعد از پیروزی انقلاب همواره منشا برکات فراوان برای پاسداری از ارزشها بوده است گفت ؛خط و مشی این جامعه شاخص تشخیص طلاب وروحانیون در مسائل مختلف است

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری حوزه ،آیت الله احمد جنتی چهارشنبه شب با حضور در ششمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد درشیراز در جمع خبرنگاران با اشاره به وظیفه خطیر روحانیت در عصر کنونی اظهارداشت: جامعه همیشه نیاز مبرم به اهل علم و مبلغان دینی دارد و علما وارث انبیا(ع) هستند و همان مسیر را طی می کنند.

وی با بیان این که یک عالم، فاضل و دست پرورده قرآن، نمی تواند به مسایل جاری در کشور و جامعه بی تفاوت باشد و اگر بی تفاوت شد در صلاحیت و علم خودش باید شک کند یادآورشد:از شئون روحانیت این است که نمی تواند نسبت به مسائل کشور و جامعه بی تفاوت باشد.

دبیر شورای نگهبان افزود: باید با فساد در جامعه برخورد کرد و امر به معروف و نهی از منکر کنیم، راه امام(ره) را مشخص و ادامه دهیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که باید ولایت فقیه را نهادینه کنیم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب را بهتر از آن که می شناسند به مردم بشناسانیم و نقش ولایت فقیه را در نگهبانی و نگهداری از نظام اسلامی در جامعه و مبارزه با استکبار جهانی را تبیین کنیم

آیت الله جنتی با اشاره به جایگاه جامعه مدرسین و اهمیت ارتباط این جامعه با مردم و علمای بلادخاطرنشان کرد: جامعه مدرسین نهادی است که در انقلاب سهم بسیار بزرگی دارد، مدرسین و علما آن مسئولیت سنگینی را برعهده دارند که این اجلاسیه در این مسیر است و امیدواریم برکات و آثار خوبی داشته باشد.

دبیر شورای نگهبان بیان داشت: جامعه مدرسین از اول پیروزی انقلاب و قبل از آن نیز حضور پر خیر و برکتی در مسیر انقلاب و خط امام(ره) و نظام جمهوری اسلامی داشته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha