شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024
شیخ عیسی قاسم

نماینده ویژه دبیرکل حزب­ الله لبنان گفت:شیخ عیسی قاسم، نمونه بارزی از عالمان دینی است که پیروزی یا شهادت را هدف خود قرار داد و این روحیه شهادت ­طلبی را برای مردم خود نیز به ارمغان آورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت­ الاسلام معین­ دقیق در پیش همایش شیخ عیسی قاسم که به همت جامعه روحانیت ایالت سرحد پاکستان و با همکاری معاونت پژوهش جامعه­ المصطفی در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار شد، با اشاره به رمز موفقیت علمای اسلامی در تاریخ، اظهار کرد: هر اثرگذاری در میان امت اسلامی، تنها با خشیت الهی محقق می­ شود که علما را می­توان مصداق بارز این اثرگذاری دانست که به خشیت الهی توانسته ­اند در تاریخ جریان­ ساز باشند.

وی با بیان این که این که با این معادله، مذهب اهل­ بیت(علیهم­السلام) در تاریخ رشد و تعالی نمود، افزود: شیخ عیسی قاسم، نمونه بارزی از این عالمان دینی است که پیروزی یا شهادت را هدف خود قرار داد و این روحیه شهادت ­طلبی را برای مردم خود نیز به ارمغان آورد.

نماینده ویژه دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: این رهبر دینی، تنها با خشیت الهی توانست که میان مردم خود نفوذ کلام پیدا کند تا پیروان هر مذهبی در بحرین تنها او را رهبر خود پندارند.

حجت­ الاسلام معین­ دقیق اضافه کرد: در تاریخ نیز به عیان می­ بینیم که هر عالمی تنها به خداوند تکیه کند، می­ تواند مردم جامعه خویش را هدایت کند که شهید عارف الحسینی نمونه بارز آن در کشور پاکستان بود.

وی با بیان این که تکفیری­ هایی که به خود اجازه قطع سر انسان­ها می­ دهند، از خشیت الهی به دور هستند، عنوان نمود: امید داریم که خداوند شیخ عیسی قاسم را برای مردم بحرین نگاه دارد و سرانجام انقلاب بحرین را به پیروزی برساند.

در ادامه، نماینده آیت ­الله شیخ عیسی قاسم در بحرین، با اشاره به ویژگی­ های فردی شیخ قاسم، اظهار کرد: ایشان در تدریس خود همواره به خطرات وهابیت و خطر اختلافات مذهبی اشاره و بر روحیه استقامت در برابر ظلم تأکید داشتند.

حجت­ الاسلام دقاق زمان­شناسی معظم­ له را مورد توجه قرار داد و افزود: ایشان با درک صحیح از شرایط کنونی بحرین بر اعتراضات مردمی و علنی تأکید کردند و مردم را در این راه به خروش درآورند.

وی خاطرنشان کرد: ساده­ زیستی در خانه، پوشش و زندگی شیخ، زبانزد اطرافیان است و این ویژگی ایشان الگویی برای مردم بحرین قرار گرفته است.

حجت­ الاسلام دقاق اخلاص و زهد شیخ را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: بخشش و دستگیری به فقرا نیز سنتی است که ایشان از مولای خود امام حسن مجتبی(ع) آموخته­اند که آن را در عمل برای اطرافیان خود نهادینه کرده­اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha