یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خبر گزاری حوزه

این فراخوان جهت ارائه راهكار به منظور افزايش جمعیت در كشورانجام می گیرد وشركت در اين فراخوان براي عموم دانشجويان و طلاب آزاد است.

خانم تقوي، مسئول پژوهش مدرسه علميه حضرت خديجه (سلام الله عليها) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري حوزه در مشهد،با بيان اين كه يكي از معضلاتي كه  جامعه امروز دامنگير آن است، بحث تحديد نسل است، اظهارداشت: مدرسه علميه حضرت خديجه (سلام الله عليها)، با توجه به دغدغه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و هجوم فرهنگ غرب بر خانواده‌ها به ويژه مسلمانان، اين  فراخوان را اعلام كرده است.

 وی با اشاره به اين مطلب كه اين برنامه با هدف آشنايي جامعه با رويكرد غرب عليه خانواده‌هاي ايراني و ارائه راهكار به منظور افزايش نسل در كشورمان انجام شده است، افزود: شركت در اين فراخوان براي عموم دانشجويان و طلاب آزاد است.

مسئول پژوهش مدرسه علميه حضرت خديجه (سلام الله عليها)، با اشاره به اين كه براي اين مقالات در دو محور عوامل خارجي و داخلي، فراخوان شده است، ابرازداشت: تأثير آلاينده‌هاي زيست محيطي در ناباروري و ارائه راهكار، مواد مخدر و تأثير مخرب آن در روند رشد جمعيتي كشور، استفاده از محصولات آرايشي و تأثير آن در كاهش جمعيت، چاقي و تغذيه نامناسب، امواج الكترونيكي و سقط جنين، استفاده از لباس هاي تنگ و تأثير آن در ناباروري، استفاده از كودهاي شيميايي در محصولات غذايي و تأثير آن در توقف نسل و... از موضوعات محور اول مي‌باشد.

وي خاطر نشان كرد:  مشكلات اقتصادي، تغيير نگرش جوانان نسبت به ازدواج، جابجايي نقش زن و مرد در جامعه و خانه، رواج اشرافي گري، كم رنگ شدن مسائل اعتقادي يا باورهاي ديني در ميان جوانان و ... از موضوعات محور ديگر اين فراخوان است.

گفتني است؛ همزمان با ميلاد با سعادت حضرت صديقه كبري، فاطمه زهرا (سلام الله عليها) از برگزيدگان اين فراخوان با جوايز نفيس تقدير خواهد شد.

مهلت ارسال آثار براي فراخوان «آسيب شناسي بحران ساختار خانواده» كه از سوي مدرسه علميه حضرت خديجه (سلام الله عليها) انجام مي‌شود، تا 20 فروردين 93 اعلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha