دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت‌‌الاسلام واحدی

مدیر مدرسه علمیه حقانی قم گفت: حوزویان بکوشند که در ایام نوروز، سبک زندگی حضرت فاطمه (س) را با بیانی ساده و جذاب برای نسل جوان تبیین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین واحدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: متاسفانه هنوز هم آن طور که باید و شاید ، شاخصه های کلام، اندیشه و رفتار والای بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا(س) برای بسیاری از مردم ما به خوبی شناخته نشده است و لذا باید از فرصت هایی چون نوروز برای رفع مظلومیت و غربت حضرت فاطمه (س) در جامعه به درستی استفاده کرد.

وی همچنین بر لزوم حضور مستمر طلاب در مساجد در چنین ایامی تاکید کرد و افزود: طلاب و روحانیون باید مردم را به نماز اول وقت و صله رحم تشویق نمایند و خود نیز البته در مساجد و نماز جماعت حضور مستمر داشته باشند تا تبلیغ عملی دین را به جای آورده باشند.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و القای انبوه شبهات به ذهن جوانان بیان داشت: رسالت جدی روحانیت در عصر حاضر و پاسخگویی مستدل به این شبهات و دفاع از آموزه های دینی در این جنگ نابرابر فرهنگی و اعتقادی است.

وی اضافه کرد: در واقع ما باید با گفتار و کردار خود در مقام تبلیغ گفتاری و عملی به نوعی مایه تقویت بُعد دینداری در بین مردم باشیم و ایام فاطمیه و تقارن آن با نوروز ، یکی از بهترین زمان ها برای این کار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha