یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 329120
۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
خبر گزاری حوزه

شرکت‌کنندگان در مسابقه برج احکام در پاسخ به پرسش‌های مطرح شده از سوی کارشناس دینی باید گزینه مناسب و صحیح را از میان گزینه‌های مختلف پیدا کنند تا به عنوان برنده اعلام شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌حجت‌الاسلام محسن سدری، مسئول غرفه برج احکام شهرک معارفی آستان مقدس قم که در شبستان نجمه خاتون برپا می‌باشد، درباره عملکرد این غرفه، گفت: این غرفه به ارائه مسابقه برای بزرگسالان می‌پردازد.

وی ادامه داد: در این غرفه 5 گزینه وجود دارد که زیر مجموعه این گزینه‌ها هر کدام دارای 5 گزینه دیگر است، که به بیان احکام مختلف دین مبین اسلام درباره حرام، حلال، مستحب، مکروه و مباح پرداخته است.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در مسابقه برج احکام در پاسخ به پرسش‌های مطرح شده از سوی کارشناس دینی باید گزینه مناسب و صحیح را از میان گزینه‌های مختلف پیدا کنند تا به عنوان برنده اعلام شوند.

حجت‌الاسلام سدری، با تأکید بر این‌که برج احکام به بیان مباحث دین مبین اسلام به افراد 20 سال به بالا می‌پردازد، خاطرنشان کرد: آموزش احکام به صورت واضح، مصور و روان از برنامه‌های غرفه برج احکام است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه حضور مردم در غرفه برج احکام بسیار خوب بوده و افراد با شوق و علاقه خاصی در مسابقات این غرفه شرکت می‌کنند، چرا که در این غرفه احکام به صورت مصور بیان می‌شود.

فعال عرصه فرهنگی، بیان احکام مبتلا به مردم در قالب بازی و سرگرمی را از مهم‌ترین امتیازات غرفه برج احکام دانست و گفت: احکام اسلام دارای فلسفه و دلایلی است و وقتی مردم با فلسفه این احکام آشنا شوند بیشتر نسبت به انجام آن مقید می‌شوند.

وی یادآور شد: ما سعی کردیم فلسفه احکام اسلام را که در کتاب «علل الشرائع» بیان شد استخراج کرده و در اختیار شرکت کنندگان مسابقه قرار دهیم تا بدین وسیله افراد ضمن اجرای مسابقه با فلسفه احکام نیز آشنا شوند.

حجت‌‌الاسلام سدری در پایان بیان داشت: تلاش و هدف غرفه برج احکام توضیح و تفسیر احکام اسلام به صورت روان است و امیدواریم ضمن آشنا شدن مردم با احکام الهی، این غرفه اثرگذاری مناسبی بر مخاطبان داشته باشد.انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha