جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 329505
۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
d

پیش از آغاز مسابقه، در فضایی ایمانی تمامی شرکت کنندگان در مسابقه به صورت دسته جمعی به زیارت حرم امیرالمؤمنین علیه السلام مشرف شدند که این اقدام معنوی تاثیر فراوانی در زائران و حاضران در حرم داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دومین مسابقه قرآنی ماهیانه ویژه قرآن آموزان دارالقرآن در حرم مطهر امیرالمومنین برگزار شد. این مسابقه توسط واحد آموزش قرآن با همکاری واحد محفل های قرآنی وابسته به دارالقرآن الکریم آستان مقدس علوی برگزار شد که در آن قرآن آموزان دوره های پیوسته قرآنی این واحد حضور داشتند.

سید باسم الحلو، معاون مسؤول بخش آموزش قرآن که از ناظران مسابقه نیز بود درباره فضای فعالیت های مسابقه که در مدرسه الغرویة و در صحن مطهر حرم امام علی(ع) برگزار شد گفت: واحد قرآنی با همکاری بخش محفل های قرآنی دارالقرآن الکریم دومین مسابقه ماهیانه قرآنی ویژه قرآن آموزان دوره های پیوسته قرآنی را برگزار کرد. دار القرآن حرم مطهر به خاطر ایمان به ضرورت استعداد یابی و پرورش استعدادها این دوره ها و مسابقات را برگزار میکند تا بهترین انگیزه ها را برای رقابت در مسابقات و محافل قرآنی ایجاد سازد.

پیش از آغاز فعالیت های مسابقه، در فضایی معنوی و ایمانی تمامی قرآن آموزان شرکت کننده در مسابقه به همراه کارکنان و مربیان قرآنی و شماری از منتسبین دارالقرآن به صورت دسته جمعی به زیارت حرم امیرالمؤمنین علیه السلام مشرف شدند که این اقدام معنوی تاثیر فراوانی در زائران و حاضران در حرم داشت. پس از این مراسم فعالیت های مسابقه با تلاوت قرآن کریم توسط عبدالصاحب عبدعلی نفر اول مسابقه پیشین آغاز شد و برنامه بعدی مراسم نیز سخنرانی سید عبدالعزیز الموسوی مدیر دار القرآن بود که در سخنان خود بر ضرورت توجه و عمل به کتاب خدا در زندگی روزانه تاکید کرد و به حاضران در مراسم تاکید کرد که باید همه ما به اخلاقی که مورد انتظار اهل بیت است آراسته باشیم و این امر با تدبر در مفاهیم اخلاقی و مضامین قرآنی و انتشار آنها در جامعه حاصل میشود تا همه ما اسوه و الگوی دیگران باشیم. وی همچنین از کمیته های برگزار کننده مسابقه تقدیرو تشکر کرد و برای تمام شرکت کنندگان آرزوی موفقیت نمود.

پس از آن رقابت شرکت کنندگان در دو زمینه تلاوت و حفظ آغاز شد و از 35 شرکت کننده حاضر، 10 نفر آنها در مسابقه تلاوت و 25 نفر در زمینه حفظ یک جزء و سه جزء و پنج جزء و ده جزء به رقابت پرداختند.

سید الحلو افزود: از نفرات برتر این مسابقه با اهدای هدایای ارزشمند و همچنین اهدای لوح تقدیر توسط تولیت آستان مقدس علوی تقدیر خواهد شد.

لازم به ذکر است که دارالقرآن الکریم تا کنون مسابقات قرآنی ماهیانه و سالانه و ملی زیادی را به عنوان بخشی از برنامه های مستمر خود در زمینه اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه و تقویت رقابت در زمینه های مختلف قرانی برگزار کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha