شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
آیت‌الله نوری

متاسفانه در سطح شهر قم به عنوان شهر خون و قیام که جرقه های پیروزی انقلاب اسلامی ایران از آن زده شد، تصاویر شهدا کمتر دیده می شود، مدیران شهری باید به این مسئله توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی، امروز در دیدار جمعی از مسئولان ستاد راهیان نور به تبین اهمیت و جایگاه فرهنگ و شهادت در دین مبین اسلام پرداختند.

ایشان، با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در منطقه و جهان، افزودند: دشمنان اسلام و انقلاب مطالعات زیادی انجام دادند تا بفهمند که رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران چه بود، در نهایت به این نتیجه رسیدند که این انقلاب برگرفته از مکتب والای تشیع و فرهنگ با عظمت عاشوراست، لذا تمام توان خود را برای از بین بردن آن بکار بستند.

معظم له خاطر نشان کردند: فرهنگ ایثار و شهادت بسیار تاثیرگذار و مهم است؛ به گونه ای که همه انبیاء الهی در یک دست شمشیر برای مبارزه با طاغوتین و جباریین زمان و در دست دیگر کتاب الهی برای ارشاد و هدایت مردم به سوی خداوند متعال داشتند.

این مرجع تقلید، در ادامه با تاکید بر لزوم تبیین وصیت نامه های شهدا در جامعه، خاطر نشان کردند: وصیت نامه های شهدا حاوی مطالب بسیار مهم و اثرگذاری است و می تواند چراغ راه برای همه باشد، لذا باید تلاش کرد تا این وصیت نامه ها به طور شایسته برای مردم تبیین شوند و در قالب یک دایرة‌المعارف تدوین و ثبت گردد.

ایشان با انتقاد از کم توجهی به تصاویر شهدا در تبلیغات شهری، گفتند: متاسفانه در سطح شهر قم به عنوان شهر خون و قیام که جرقه های پیروزی انقلاب اسلامی ایران از آن زده شد، تصاویر شهدا کمتر دیده می شود، مدیران شهری باید به این مسئله توجه کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطر نشان کردند: در دوران دفاع مقدس رزمندگان شجاع، با توکل بر خدا و پیروی از مکتب نورانی اهل بیت(ع) مخصوصا حضرت سیدالشهداء(ع) توانستند به یاری گر دین خدا باشند؛ این روحیه فداکاری و شهادت طلبی همچنان باید در بین مردم حفظ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha