دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت‌الاسلام حسین‌خانی

معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به این که پنجمین دوره مسابقات قرآن و حدیث در رشته های تفسیر، علوم حدیث، حفظ، قرائت و ترتیل برگزار شد، از شرکت حدود 6 هزار طلبه در این دوره از مسابقات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی، شب گذشته در مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت حوزه های علمیه، در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم، با اعلام این خبر اظهار داشت: این معاونت علاوه بر برگزاری برنامه های مختلف تربیت اخلاقی و فرهنگی، در راستای ارتقای سطح تربیتی خانواده های طلاب، برنامه های قرآن و حدیثی را نیز در دستورکار قرار داده است.

وی، یکی از مهم ترین برنامه های تهذیبی را برگزاری مسابقات قرآن و حدیث در حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: از سال 88 این مسابقات آغاز شده و امسال پنجمین دوره آن را در رشته های تفسیر، علوم حدیث، حفظ و دو رشته قرائت و ترتیل قرآن کریم برگزار کردیم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان این که مرحله استانی نیز در دو رشته حفظ و ترتیل قرآن کریم در نیمه اسفندماه سال 92 به صورت کتبی و شفاهی برگزار شد، تصریح کرد: برگزیدگان استانی نیز روز گذشته در قم حضور یافتند و در واقع مرحله نهایی مسابقات را به صورت کشوری برگزار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین‌خانی با اشاره به این که حدود 6 هزار طلبه در این دوره از مسابقات شرکت کردند، خاطرنشان کرد: مسابقات تفسیر و علوم حدیث نیز پنجشنبه، یازدهم اردیبهشت به صورت سراسری برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به مهم ترین ویژگی های پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت حوزه های علمیه، افزود: در تمامی مراحل این مسابقات توجه ویژه به ترجمه و مفاهیم آیات قرآن شده است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی این مسابقات در استان های سراسر کشور، اظهار داشت: این مسئله ضمن افزایش توان استان ها، موجب حضور طلاب شهرستانی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی با بیان اینکه در پنجمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حفظ یک و پنج جزء نیز اضافه شد و مورد استقبال طلاب قرار گرفت، تصریح کرد: همچنین امتیازهای این دوره مسابقات به شکل کیفی بود و زمینه عدالت بیشتر را فراهم کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: زمینه گسترش فعالیت های قرآنی و حدیثی در حوزه های علمیه فراهم شود.

انتهای پیام/313 /33

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha