شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت‌‌الاسلام خسروپناه

امروز حفظ نظام اسلامی از بالاترین‌ معروف‌هاست و بالاترین‌ منکر نیز تضعیف نظامی دینی حاکم بر کشور است؛ باید نسبت به این مسئله بسیار حساس باشیم

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه، در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت علی خلیلی، طلبه شهید امر به معروف و نهی از منکر، در مدرسه علمیه معصومیه قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر به اندازه‌ای در اسلام مهم است که حجت خداوند، امام حسین علیه‌السلام برای احیای آن قیام کردند.

وی، معروف شدن منکر و منکر شدن معروف در جامعه را خطری بزرگ معرفی کرد و عنوان داشت: در چنین شرایطی است که برخی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر که از مهم‌ترین معروف‌ها در اسلام است، به چشم منکر نگاه می‌کنند؛ چنین جامعه‌ای رو به  تباهی خواهد رفت.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به تأکید خداوند در جای جای قرآن کریم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: بر اساس تعالیم قرآنی، امر به معروف و نهی از منکر دو اصل به هم وابسته و غیر قابل تفکیک هستند؛ همچنین قرآن عمل به این واجب الهی را وظیفه‌ای همگانی معرفی می‌سازد.

وی، فلاح و رستگاری جامعه را در گروی اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانسته و گفت: علاوه بر دستورات دینی،‌ امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای عقلی است؛ چرا که در زندگی اجتماعی، بی توجهی به منکراتی که در جامعه انجام می‌شود و یا معروف‌هایی که ترک می‌گردد، به اصل جامعه ضربه می‌زند.

رئیس موسسه حکمت و فلسفه ایران ادامه داد: باید برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، سازمان‌ها و نهادهایی تشکیل شود؛ چراکه در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد، ‌فساد اخلاقی، اقتصادی و بدرفتاری سیاسی دیده نمی شود.

وی با بیان این که منظور از امر به معروف و نهی از منکر تنها مسئله حجاب و عفاف نیست،‌ ادامه داد: امروز حفظ نظام اسلامی از بالاترین‌ معروف‌هاست و بالاترین‌ منکر نیز تضعیف نظامی دینی حاکم بر کشور است؛ باید نسبت به این مسئله بسیار حساس باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با گرامیداشت یاد شهید علی خلیلی، ابراز داشت: شهید خلیلی،‌ تنها در برابر منکر ظاهری نایستاد، بلکه وجوش را در مسیر احیای امر به معروف و نهی از منکر هزینه کرد. این درحالی است که متأسفانه برخی با رسیدن به قدرت و گاهاً قرار گرفتن در مقامات عالی کشور، با امکانات نظام سعی در ضربه زدن به نظام اسلامی دارند.

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha