یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت‌الاسلام همتیان

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم گفت: بی شک مهم ترین و کلیدی ترین پیام عید مبعث همانا توجه به لزوم احیای مکارم اخلاقی در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث پیامبر اعظم(ص)، اظهار داشت: بی شک رشد و اعتلای اخلاق در جامعه انسانی هدف اساسی بعثت همه انبیاء به ویژه پیامبر اکرم(ص) بوده و امروز هم اساسی ترین و کلیدی ترین پیام مبعث، نه فقط برای مسلمین، بلکه برای همه جهانیان همین مساله است.

وی همچنین با اشاره به بیان معروف پیامبر(ص) "إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكَارِمَ الْأَخْلَاقِ"، افزود: باید توجه داشت که براساس این فرمایش گهربار حضرت رسول (ص)، ایشان به خاطر ترویج اخلاق و تکمیل مباحث اخلاقی از سوی پروردگار متعال مبعوث شدند.

این استاد اخلاق حوزه با بیان این که فلسفه مبعث، برانگیختن انسان ها به سمت و سوی بندگی هر چه بهتر پروردگار متعال است، گفت: همه ما موظف هستیم که به عنوان یک شیعه و مسلمان،  اخلاق و مکارم اخلاقی را در جامعه احیا کنیم و اگر خدای ناکرده در این زمینه غفلت و کوتاهی داشته باشیم، باید بدانیم که جامعه دچار خسارت عظیمی از حیث فرهنگی و اخلاقی می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان در پایان یادآور شد: در زمینه احیای اخلاق هر کسی باید ابتدا از خود شروع کند و اگر توانست بر رذایل اخلاقی فائق آمده و فضیلت ها را در خود تقویت کند، در مرتبه بعد می تواند در جامعه اثرگذار بوده و در اخلاقی تر کردن فضای جامعه سهیم باشد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha