شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت‌الاسلام ابراهیمی نماینده شوشتر

حجت الاسلام سادات ابراهیمی، گفت: به یقین صلاح و مصلحت کشور در ادامه مذاکرات از سوی دستگاه دیپلماسی است؛ چرا که حضور قاطعانه ایران در دور بعدی مذاکرات نشان دهنده حسن نیت نظام در بحث انرژی هسته ای است.

حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با اشاره به نتایج دور سوم مذاکرات در وین، اظهار داشت: هرآنچه که تا امروز مسؤولان دستگاه دیپلماسی در سه دوره مذاکرات از خود به نمایش گذاشتند، بر اساس برنامه ریزی شورای عالی امنیت کشور بوده و امیدوار هستیم که مذاکرات بعدی نیز بر اساس همین راهبردهای ملی به پیش رود.

عضو مجلس شورای اسلامی، با بیان این که دور سوم مذاکرات انجام شده در وین، هیچ گونه نتیجه قابل توجهی دربر نداشت، گفت: یکی از دلایل بی نتیجه ماندن این دور از مذاکرات، پایبندی ایران به اصول اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی  و تن ندادن به درخواست های نامشروع غربیان است.

 وی، ادامه داد: ایران با شرکت در دوره های نخست مذاکرات به جهانیان ثابت کرد که هیچ گاه به دنبال استفاده از صلاح های کشتار جمعی نیست و نخواهد بود و علاوه بر آن نیز بهترین ثمره و نتیجه مذاکرات به نمایش گذاشتن حسن نیت ایران به غربیان بود.

 نماینده مردم شوشتر و گتوند، ایجاد شکاف دردیوار تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران را یکی دیگر از نتایج مثبت دوره های نخست مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ دانست و در ادامه اظهار داشت: امروزه علاوه بر این که توان دفاعی نظام یکی از عوامل عدم حمله آمریکا به سوریه است، بحث مذاکرات هسته ای نیز دیگر عامل بازدارنده دشمن در این خصوص می باشد.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی، درخاتمه با بیان این که ایران هم اکنون جایگاه بین المللی خود را به دست آورده است، تصریح کرد: حضور ایران در مذاکرات الزامی بود و اگر بنا به گفته برخی از صاحب نظران و جریانات سیاسی در این مذاکرات حاضر نمی شد، امروز ایران به جایگاه رفیع در عرصه بین الملل نمی رسید.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha