سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حجت‌الاسلام فرحانی

یکی از مزیت‌های حوزه در ایجاد رشته های تخصصی، حمایت و فعالیت جدی و ثمربخش مراجع عظام در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، پیش ازظهر امروز در اجلاسه اساتید مراکز تخصصی حوزه، در مدرسه عالی دارالشفاء قم، با اشاره به نقش اساتید در تربیت طلاب توانمند و مهذب، گفت: یکی از مسائلی که حوزه به آن نیازمند بود، حضور جدی اساتید مبرز و متخصص به منظور تربیت طلاب در رشته‌های تخصصی بود.

وی با تاکید بر این که حوزه به سمت تخصصی شدن حرکت می کند، ابراز داشت: امروز عرصه‌هایی در علوم، اجتماع، سیاست و فرهنگ و به خصوص مباحث کلامی و دینی بوجود آمده که نیازمند حضور جدی حوزویان فرهیخته است و خوشبختانه مدیریت حوزه در این زمینه تلاش بسیار پیگیری دارد.

معاون آموزش و امور حوزه ها یادآور شد: یکی از مزیت‌های حوزه در ایجاد رشته های تخصصی، حمایت و فعالیت جدی و ثمربخش مراجع عظام و علما در این زمینه است که از آن  جمله می توان به حضور جدی آیات عظام مکارم‌ شیرازی، سبحانی، جوادی آملی و... اشاره کرد که موجب ارتقا و تعمیق این رشته‌ها در حوزه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز با نگاه حکیمانه خود، بر لزوم تخصصی شدن فقه حوزه تاکید داشتند و حوزه نیز در این راستا فعال است و خوشبختانه شورای عالی نیز مصوباتی در این زمینه دارد.

وی در پایان با اشاره به این که بحث تخصصی شدن و تعمیق این رشته‌ها دو موضوع متفاوت است، گفت: اگر رشته‌ای تخصصی شد باید با حضور مستعدانه و جدی نسبت به تعمیق آنها نیز اقدام کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha