چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت‌الله بوشهری

در اسلام دو نوع انتظار بیان شده، اولین انتظار ساکن و منفی است که در آن شخص منتظر دست روی دست می‌گذارد و منتظر آمدن موعود است، اما در انتظار مثبت که مورد نظر اسلام است، مردم زمینه را برای ظهور موعود فراهم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله حسینی‌بوشهری، صبح امروز در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر قم با اشاره اقدامات شهرداری در ایام نیمه‌شعبان و خدمت‌رسانی به زائران در راستای ترویج فرهنگ انتظار، ابراز داشت: در اسلام دو نوع انتظار بیان شده است، اولین انتظار ساکن و منفی است که در آن شخص منتظر دست روی دست می‌گذارد و منتظر آمدن موعود است، اما در انتظار مثبت که انتظار مورد نظر اسلام است، خود مردم زمینه را برای حضور موعود فراهم می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: کاری که مردم قم و مدیران شهری به خصوص شهرداری در پذیرایی از زائران انجام دادند، خدمت‌رسانی در راستای انتظار مثبت بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: در حقیقت خدمت‌رسانی در ایام نیمه شعبان نشان داد که چه ظرفیت‌هایی برای خدمت‌ به خود حضرت وجود دارد. وقتی به زائران حضرت می‌توانیم این گونه خدمت کنیم، باید خود را برای پذیرایی از حضرت نیز در ابعاد بسیار بزرگتر آماده کنیم.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری تصریح کرد: شهر قم، شهر اهل‌بیت‌(ع) است که باید با نشاط پویایی و شور اشتیاق انتظار، الگوی همه کشور باشد، البته خوشبختانه امروزه همدلی بالای مسئولین در این شهر در بالاترین سطح است و این همدلی باید الگوی تمامی مدیران کشور باشد.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: قم محرومیت‌های فراوانی دارد که بسیاری از این محرومیت‌ها یادگار گذشته است، یعنی در زمان شاه نگاه خوبی به قم وجود نداشت و بعد از انقلاب نیز با یک بهانه برعکس آن یعنی این‌که چون این شهر شهر روحانیت است، نباید اول به آن برسیم، عقب‌ماندگی‌ها مضاعف شد، اما در سال‌های اخیر شاهد روند خوبی در فعالیت‌های عمرانی بوده‌ایم که خوشبختانه هر روز بر این خدمات افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: باید کاری کنیم که مردم قم دغدغه کمتری برای زندگی داشته باشند، همچنین زائرانی که برای زیارت به این شهر می‌آیند، در محیط آرام‌تری به زیارت مشغول شوند.

وی با ذکر این مطلب که باید از فرصت‌های آبادانی قم در مجلس شهرداری و دولت استفاده کنیم گفت: خوشبختانه نماینده قم رییس مجلس شورای اسلامی نیز است و باید از این ظرفیت خدادادی برای خدمت به شهر اهل‌بیت‌(ع) استفاده شود.

مدیر حوزه های علمیه در پایان بر لزوم اجرای پیوست‌های  فرهنگی در طرح های عمرانی تاکید کرد و گفت: باید در کنار طرح‌های عمرانی پیش‌بینی‌های فرهنگی نیز انجام شود که از هر گونه آسیب‌زایی فرهنگی در این حوزه جلوگیری کنیم و نسبت به توسعه فرهنگ دینی نیز در گوشه و کنار شهر اقدام کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • xfgxcvbcv IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    0 0
    vcbxcvc