دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
خبر گزاری حوزه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا از ثبت 6 وقف جدید در این شهرستان به ارزش 15 میلیارد ریال با نیت اسکان عالمان دینی، ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع)،عزاداری سیدالشهدا(ع) و کمک به فقرا و ایتام خبر داد.

حجت الاسلام رضا جعفری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز، تصریح کرد: این شهرستان دارای 32 موقوفه شامل 116 رقبه آب کشاورزی، زمین های مزروعی، ساختمان های مسکونی و تجاری است که عمده نیت این موقوفات ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، موضوعات قرآنی و رسیدگی به فقرا و ایتام است.

وی اظهار داشت: با فعالیت های صورت گرفته در سال 92، 6 وقف جدید در این شهرستان به ارزش 15 میلیارد ریال با نیت های اسکان عالمان دینی، ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا و عزاداری سیدالشهدا(ع) و کمک به فقرا و ایتام در این شهرستان به ثبت رسیده است.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا همچنین تصریح کرد: از فعالیت های فرهنگی این اداره می توان به تربیت حافظان قرآن، برگزاری اولین دوره تدبر در قرآن و طرح تربیت اساتید قرآن در سال گذشته اشاره کرد.

وی گفت: تعداد 300 نفر از جوانان و نوجوانان موفق به حفظ قرآن کریم از محل نیات واقفین خیراندیش شدند.

حجت الاسلام جعفری در ادامه با اشاره به بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه از عملکرد سال 92 عنوان کرد: اداره اوقاف شهرستان جلفا به عنوان اداره اوقاف برتر استان آذربایجان شرقی انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان جلفا دارای 124 مسجد و حسینیه و 9 امامزاده و بقاع متبرکه و 8 کلیساست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا با اشاره به امامزادگان شاخص این شهرستان اظهار داشت: از امامزادگان شهرستان جلفا می توان به امامزاده سید محمد(ع) نوجه مهر از نوادگان امام رضا(ع) که هر سال پذیرای میلیون ها زائر است اشاره کرد.

وی امامزاده سید شعیب از نوادگان امام رضا(ع)، امامزاده سید اسماعیل(ع) و امامزاده سید احمد(ع) را از دیگر امامزادگان مدفون در این شهرستان برشمرد.

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: مرقد مطهر پیامبر شهید حضرت جرجیس نبی(ع) نیز در روستای ویران باغی در منطقه دره شام مورد توجه خاص مردم و اهالی این شهرستان است.

گفتنی است، امور موقوفات و امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان جلفا تا سال گذشته زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرند مدیریت می شد که از سال 92 به صورت مستقل اداره می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha