یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
آیت‌الله سبحانی

معظم له بیانات مقام معظم رهبری در زمینه افزایش جمعیت و خطرات کاهش رشد جمعیت را اتمام حجت عنوان کردند و گفتند: کشور به سمت پیر شدن پیش می رود و این مسئله بسیار خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله جعفر سبحانی در دیدار با وزیر نیرو از اسراف در هرکاری به عنوان اقدامی مذموم یاد کردند و گفتند: در تمام امور زندگی حتی در زمینه کمک به دیگران، انفاق و امور حسنه نیز باید اعدال داشته باشیم.

ایشان اسراف کردن در زمینه مصرف آب را حرام دانستند و افزودند: با به کارگیری از ظرفیت رسانه ها و شبکه های اطلاع رسانی مردم را آگاه کنید که اسراف کردن مصرف آب حرام است و همانند دروغ گفتن از گناهان محسوب می شود.

معظم له تصریح کردند: با گفتن یک دروغ ممکن است فقط یک نفر متضرر شود؛ اما با اسراف کردن آب، یک جامعه تحت الشعاع قرار می گیرد و حیات انسان ها به مشکل بر می خورد.

این مرجع تقلید بر ضرورت اطلاع رسانی گسترده در زمینه عدم اسراف آب تاکید کردند و گفتند: باید با تلاش همگانی صرفه جویی را به فرهنگی قوی در کشور تبدیل کنیم.

حضرت آیت الله سبحانی همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی در زمینه حرمت اسراف آب از منظر دین نیز تاکید کردند و ابراز داشتند: نباید در زمانی که دچار مشکلات شدیم تازه یادمان بیافتد که چرا از نعمت های خداوند به طور صحیح استفاده نکردیم و گرفتار مصائب شدیم.

* الگوی مصرف باید اصلاح شود

ایشان در ادامه بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف در کشور تاکید کردند و افزودند: در زمینه کشاورزی نیز باید اصلاحاتی در روش های کشت محصولات به کار گرفته شود و از روش هایی نظیر آبیاری قطره ای استفاده شود و به کشت محصولاتی که به آب کمتری نیاز دارند، اهتمام داشته باشیم تا مصرف 92 درصدی آب در زمینه کشاورزی کاهش یابد.

معظم له همچنین با اشاره به کاهش نزولات آسمانی در سال های اخیر، اظهار داشتند: با اقامه نماز باران و دعا در محضر پروردگار از خداوند بخواهیم تا نعمت باران را بر ما ببارد.

*کاهش رشد جمعیت برای کشور خطرناک است

حضرت آیت الله سبحانی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم رشد جمعیت کشور تاکید کردند و اظهار داشتند: از نیروی جوان می توان برای توسعه و رشد صنعت و تولید ثروت بهره برد.

معظم له با اشاره به این که کشور به سمت پیر شدن پیش می رود و این مسئله بسیار خطرناک است، گفتند: برخی شعارها نظیر فرزند کمتر زندگی بهتر خلاف اصول اسلامی است.

ایشان در پایان بیانات مقام معظم رهبری در زمینه افزایش جمعیت و خطرات کاهش رشد جمعیت را اتمام حجت عنوان کردند و گفتند: در زمینه رشد جمعیت باید بیشتر به فکر بود.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha