شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 334752
۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
حجت‌الاسلام گلی

معاون تهذیب حوزه علمیه ایلام با اشاره به برنامه های تابستانی این حوزه از حضور 20 طلبه در طرح ضیافت ملکوت خبرداد.

حجت‌الاسلام یونس گلی، درگفت‌وگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه ، از اعزام 20 نفر از طلاب استان ایلام به منظور شرکت در ویژه برنامه «ضیافت ملکوت» خبرداد و اظهارداشت: دوره حاضر به منظور ارتقای سطح تربیتی، اخلاقی طلاب مدارس علمیه سراسر کشور و به صورت کلاسی وکارگاهی 19 تا 30 مرداد  ماه برگزار می‌شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه ایلام در ادامه با بیان اینکه در راستای ارتقاء معنوی و نشاط روحی طلاب اقدام به برگزاری این دوره‌ها در قالب طرح«ضیافت ملکوت» شده است، بیان کرد: این دوره¬ها به مدت ده روز و با استفاده از اساتید اخلاق در شهرستان بناب برگزار  خواهدشد.

حجت‌الاسلام گلی، در تبیین محتوای این دوره‌ها، افزود: در دوره تکمیلی به موضوعات عرفان عملی در اسلام، امر به معروف ونهی از منکر، زهد وساده زیستی، توسل، نظم و همچنین سبک زندگی دینی بر پایه آیات و روایات با موضوعات اخلاق عبادی، صداقت، تفریح سالم، اخلاق اجتماعی پرداخته می‌شود همچنین در این دوره‌ها برنامه‌های دیگر فرهنگی ، زیارتی ، ورزشی، تفریحی نیز در نظر گرفته شده است .

وی در پایان با اشاره به اهمیت برنامه های تهذیبی خاطرنشان ساخت: تهذیب و تربیت اخلاقی از چنان اهمیت والایی برخوردار است که خداوند متعال هدف بعثت انبیاء عظام الهی را بیان آیات الهی و تزکیۀ نفس و تعلیم کتاب و حکمت معرفی نموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha