یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
جمشیدی

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: مناطق محروم قم نیازمند توسعه واحدهای حوزوی خواهران هستند و این مراکز فرهنگی باید در مناطق محروم توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی یکشنبه امروز 29 تیر در جلسه شورای اسلامی شهر قم در سخنانی با اشاره به کارکردها و آثار حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: برنامه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی واحدهای حوزوی در همه مناطق شهری و به ویژه مناطق پرجمعیت و محروم قم است.

وی با بیان این که باید حوزه‌های علمیه در شهر تاثیرگذار باشند، اضافه کرد: مناطق مختلف شهری به ویژه مناطق مهاجرپذیر نیازمند راه‌اندازی مدارس علمیه خواهران و ارتقای فرهنگی هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: در نظر داریم در کنار هر مدرسه علمیه، یک کتابخانه عمومی و کانون قرآنی راه‌اندازی کنیم تا عموم بانوان از حوزه‌های علمیه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به این که در بدو تاسیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تعداد اندکی از واحدهای حوزوی خواهران دارای ساختمان مناسب بودند، اضافه کرد: امروز صدها پروژه ساختمانی به منظور ایجاد فضایی مناسب برای مدارس علمیه خواهران در کشور ایجاد شده است و ساختمان‌های مدارس علمیه خواهران از آن وضعیت نامناسب خارج شده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با اشاره به تعامل صورت‌گرفته با شهرداری تهران به منظور اختصاص زمین‌ها و مکان‌هایی به حوزه‌های علمیه خواهران افزود: امیدواریم در شهر قم نیز شاهد اجرای این الگو باشیم.

وی توسعه حوزه‌های علمیه خواهران را یکی از اثرگذارترین کارها در نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: امیدواریم در قم نیز شاهد این اثرگذاری باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به متقاضیان فراوان تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران در شهر قم اظهار داشت: مقام معظم رهبری با توسعه واحدهای حوزوی خواهران در شهر قم موافقت کرده‌اند.

بر اساس اعلام روابط عمومی حوزه خواهران، وی با بیان این که مدارس علمیه خواهران دارای آثار مثبتی در زمینه‌های تبلیغی، پژوهشی و فرهنگی هستند، افزود: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تلاش کرده است تا هر مدرسه علمیه به یک ستاد فرهنگی و آموزشی تبدیل شود که نسبت به محیط پیرامون خود اثرگذاری داشته باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha