شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
قدس

جمعی از علما، بزرگان و مسئولین استان آذربایجان غربی، روز قدس را تداعی مقابله مستضعفین با مستکبرین دانسته و تاکید کردند: حمایت از فلسطین صیانت از ارزش های اسلامی است.

آیت الله سیدعلی اکبر قریشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با اشاره به جنایت های فتنه‌گران صهیونیستی در میان مسلمانان اظهارداشت: امسال روز قدس از تمام سال ها باشکوه تر خواهد بود چراکه جریان غزه و جنایت های صهیونیسم و همچنین فتنه داعش در عراق همه اینها سبب شده که ایران اسلامی و کشورهای حق طلب دیگر درباره روز قدس قدم در میدان گذاشته و لرزه به جهان صهیونیسم و دشمن فلسطین بیاندازند.

وی روز قدس را بیانگر همبستگی جهان اسلام با مردم مظلوم فلسطین عنوان کرد و افزود: حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی این روز عظیم وظیفه همگانی هر انسان آزاده و ظلم ستیز است، امروز بیش از سه دهه از برگزاری روز جهانی قدس می گذرد اما هر سال با شکوه تر از سال های گذشته برگزار می شود.

روز قدس، روز شرمساری مدعیان دروغین حقوق بشر است

وی تصریح کرد: همه قشرهای مختلف مردم برای حضوری پررنگ در راهپیمایی روز قدس باید حضور داشته باشند که بدون شک امسال هم مردم غیور ایران اسلامی همراه و همگام با سایر ملت های آزادی خواه جهان خشم و انزجار خود را از سران استکبار جهانی و مدعیان دروغین حقوق بشر به نمایش خواهند گذاشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حضور در راهپیمایی روز قدس اوج ددمنشی علیه ملتی است که از خانه و کاشانه خود رانده شده و از زندگی در وطن خود که حق هر انسانی است محروم گشته اند.

آیت الله قریشی، خاطرنشان کرد: یاد معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به خیر و گرامی باد که با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس امت اسلام را به پشتیبانی از این مردم رنج کشیده فرا خواند و خطر غده سرطانی اسرائیل در قلب جامعه اسلامی را گوشزد کرد و شایسته و نیکوست که همراه و همگام با ملت و رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران در اجتماع بزرگی که در جمعه پیش رو برپا می شود شرکت کنیم و با اعلام حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین انزجار خود را از جنایتکاران ساکن در فلسطین اشغال شده ابراز نماییم.

حمایت از مردم غزه صیانت از ارزش های دینی است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان افزود: ملت مسلمان ایران باید در راهپیمایی روز قدس یکپارچه علیه اسرائیل بخروشد و آن را محکوم کند چرا که مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان و محل عروج پیامبر(ص) است و همچنین از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین مسلمانان باید با چنگ و دندان آن را از اشغالگران پس بگیرند.

وی افزود: مردم در راهپیمایی روز قدس با دادن شعارهایی و محکوم کردن جنایات اسرائیل و استکبار جهانی سیلی محکمی بر دهان استکبار و آمریکا خواهند زد تا به غاصبان بفهمانند که بیت المقدس باید همیشه در اختیار مسلمین باشد و عده ای نمی توانند با تجاوز و کشتار به آن دست یابند.

این استاد حوزه، با تاکید بر اهمیت بر نامگذاری این قدس اذعان داشت: هرچه از 16مرداد 1358 زمان نامگذاری روز جهانی قدس سپري مي‌شود ابعاد جدیدی از عمق نگاه راهبردی امام خمینی(ره) در نامگذاری این روز پديدار می‌شود، درست در زمانی که دولت های عربی پس از قبول چندین شکست نظامی در برابر رژيم منفور صهيونيستي «رويكرد صلح و سازش» را بر «رويكرد مقاومت» ترجیح دادند.

وی ابرازداشت: امام خمینی كبير(ره) با صدورنامه ای خطاب به مسلمانان جهان، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس و حمایت از آرمان مظلوم فلسطین نامگذاری کردند و روح تازه ای بر پیکر رنجور مقاومت دمیده شد که با نگاهی دقیق و ريز بينانه برکات بیشتر این يوم الله را درخواهيم يافت.

حضور حداکثری تجدید میثاق با آرمان های امام راحل است

آیت الله قریشی تصریح کرد: نگاه حداقلی به روزقدس و محدود کردن آن تنها به مسئله فلسطین و آزاد سازی قدس جفايي آشكار در حق این روز است، همانطور که بنیانگذار روز قدس فرمودند:«روز قدس یک روز جهانی است، روزی نیست که اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.»

عضو خبرگان رهبری روز قدس را روز تجدید میثاق با پیر فرزانه، خالق کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) دانست و اظهار داشت: امام راحل با تدبیر و درایت آخرین جمعه از ماه ضیافت الهی را با احیای یک تفکر دینی روز جهانی قدس نامگذاری کرد که روز ایجاد فرصت برای همبستگی ملت های مستضعف جهان با ملت مظلوم و زجر کشیده فلسطین و اعلام انزجار و تنفر از رژیم تروریستی اسرائیل است.

همدردی جهانی با فلسطین موجب وحشت استکبار می شود

حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری هم در گفتگو با خبرنگار ما، روز قدس را روز وحدت و یکپارچگی امت اسلام و روز انزجار ظالمان و مستکبران دانست و افزود: این روز اعلام تنفر از گروهک هایی است که به نام اسلام اما برای شکستن هیبت و ضربه زدن به ارزش های والای اسلامی تجهیز شده اند، روز قدس روز بیداری ملت هاست و در یک کلام بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری روز قدس باید تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین باشد.

وی اظهار داشت: روز جهانی قدس، ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی و عرصه ای برای اتحاد و یکپارچگی قدرت امت اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و اعلام برائت از جبهه استکبار و صهیونیسم غاصب است.

روز قدس شکوه بیداری اسلامی است

وی در ادامه روز قدس را نماد بیداری، روز حماسه و روز پشتیبانی از مردمی ستم دیده و مظلومی دانست و افزود: مردم مقاوم و ظلم ستیز فلسطین بیش از نیم قرن است که در مصاف با دژخیمان پلید صهیونیستی همچنان استوار و پایدار باقی مانده اند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ضمن دعوت از حضور پرشور مردمی در این روز بزرگ خاطرنشان کرد: حمایت از مردم مظلوم غزه و برائت جویی از رژیم صهیونیستی با سردادن فریاد رسای "مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل" به معنای لبیک گویی به ندای رهبر فرزانه خویش است.

وی همچنین با تاکید بر آمار کشته شدگان مسلمان در دو هفته گذشته به دست رژیم صهیونیستی افزود: بیش از 600 و پنجاه نفر از مردم غزه توسط حملات وحشیانه اسرائیلی به شهادت رسیده اند که کسی از مدعیان حقوق بشر پاسخگویی این وحشی گری ها نیست.

فلسطین جزء لاینفک اسلام است

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از مسائل اصلی انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار جهانی، اسرائیل غاصب و صهیونیست های اشغالگر و متجاوز است که در روز جمعه با اتحاد و همبستگی خود و با شرکت کم نظیر در راهپیمایی روز جهانی قدس به اثبات آن را به اثبات خواهیم رساند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت جایگاه فلسطین افزود: قدس و بیت المقدس به عنوان قبله اول مسلمین جزء جدایی ناپذیر مسلمانان و کشور فلسطین است که با اتحاد همه مسلمانان و مقاومت مردم فلسطین و روزه دار که این روزها زیر بمباران و حملات وحشیانه صهیونیستی به شهادت می رسند و جانانه مقاومت می کنند بزودی طمع آزادی را به مردم مقاوم خود خواهد چشانید.

روز قدس نماد اتحاد جهانی برای برچیدن مستکبران غاصب

وی خاطر نشان کرد: مردم فلسطین در عرصه عمل نشان داده اند ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد و آنچه که موجب وحشت صهیونیست ها شده است همدردی جهانی با مقاومت اسلامی و ساکنان غزه است که اوج این همراهی و همدردی در روز سوم مرداد به منصه ظهور خواهید رسید.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز تصریح کرد: روزی که توسط امام (ره) به نام روز قدس نامگذاری شد و نه تنها مسلمانان بلکه هرکسی که برای کرامت انسانی و بدیهی ترین حق یک انسان ارزش و احترام قائل است در این راهپیمایی شرکت خواهد کرد.

وی اذعان داشت: روز قدس، روز حمایت از مظلوم و بیزاری جستن از ظالم است، روز اعلام انزجار از کسانی است که نوجوان فلسطینی را در برابر دوربین های خبرنگاران زیرمشت و لگد می گیرند و روز بیزاری جستن از آنانی است که محمد الدوره ها را در برابر چشمان بی رمق پدرش به رگبار بسته و نوجوان 16 ساله فلسطینی را زنده زنده در آتش سوزاندند.

وی روز جهانی قدس را روز شکسته شدن اهداف شوم استکباری عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همه با هم از هر دین و مذهب، گروه و جناح سیاسی، قوم و قبیله و در هر کجای این سرزمین پهناور که زندگی می کنیم به خیابان ها آمده و انزجار و تنفر خویش را از آنچه این روزها در غزه می گذرد، اعلام کنیم.

روز قدس روز محاکمه مردم علیه جنایت های داعش و صهیونیسم است

حجت الاسلام و المسلمین روح الله بیگی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، هم درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه اظهار داشت: برگزاری هرچه باشکوهتر روز قدس به معنای اعلام پایبندی به کرامت و ارزش های والای انسانی و روز ابراز انزجار ملل مسلمان از جنایات رژیم غاصب و جعلی تحت حمایت نظام سلطه است.

وی حمایت از فلسطین را نماد اتحاد و همبستگی جهان اسلام در مقابل نماد کفر عنوان کرد و افزود: راهپیمایی روز قدس دوری جستن از استکبار و اعلام نفرت عمومی ملل مسلمان و همه آزادگان جهان از رژیم نژادپرست و اشغالگر قدس و حامی آن، شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار است.

نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: ما امروز ندای مظلومیت مردم غزه را که هنوز در نوار غزه با دست های خالی و ایمانشان به حق داشتن سرزمینی از آن خود مقاومت می‌کنند، فریاد می‌زنیم چرا که روز قدس در ‌کشور ما یک‌ مسئله‌ اساسی‌ و یک‌ فریضه الهی و روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.

وی با بیان این که روز جهانی قدس راهبردی هوشمندانه برای مبارزه با جبهه استکبار در میدانی به وسعت جهانی است، اذعان داشت: نه تنها ملت مظلوم فلسطین، بلکه ملل مستضعف در جهان اسلام و عرصه گیتی در برابر زیاده خواهی، دست اندازی و تجاوزکاری غرب و صهیونیسم به حرکت و خروش در می آورد و تمام آزادی خواهان دنیا باید یک صدا جنایت های داعش در عراق و جنایت های رژیم صهیونیستی را در نوار غزه محکوم کنند.

حجت الاسلام بیگی ضمن ابراز انزجار، تنفر و خشم از جنایات و کشتن کودکان معصوم و بی گناه به دست رژیم غاصب اسرائیل گفت: بار دیگر به ندای امام راحل و خلف صالحش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مردم ولایتمدار ایران اسلامی همواره به ندای این دو راهبر و ولایت مدار دور اندیش لبیک گفته و ضمن شرکت با شکوه در راهپیمایی روز قدس مشتی محکم بر دهان تجاوزگران خواهند زد.

وی خاطر نشان کرد: روز قدس منحصر به مسلمانان نیست، در خارج از جهان اسلام نیز کسانی هستند که به سرنوشت فلسطین علاقه مند بوده و اسرائیل را غاصب و ستمگر می دانند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس نتایج بسیار مهمی برای جهان اسلام دارد و هر راهپیمایی که با قوت انجام شود، استکبار را یک قدم به عقب خواهد راند.

وی با اشاره به این مطلب که غزه درحالی که در زیر آتش بمباران رژیم صهیونیستی است چرا کشورهای عربی موضعی نگرفته بلکه به نفع رژیم صهیونیستی کار می‏ کنند، خاطرنشان کرد: فشار بر سوریه به این دلیل است که این کشور در خط مقدم مقاومت قرار داشته و مانعی برای استکبار محسوب می‌شود که با شرکت در راهپیمایی روز قدس حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و فلسطین نشان دهیم.

روزر قدس میراث گرانبهای امام خمینی(ره)

هم چنین ، نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان غربی، طی بیانیه مشترکی، بر حضور گسترده و پرشور مردم تاکید کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی و قربانعلی سعادت، در بخشی از این بیانیه با اشاره به روز قدس چنین آورده اند: روز قدس به عنوان میراث گرانبهای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی حضرت امام خمينی(ره)، صحنه بزرگ اتحاد و همبستگی جهان اسلام در حمايت از مردم مظلوم فلسطين و روز فرياد و اعلام انزجار مسلمانان و آزاديخواهان عالم از جنايات ددمنشانه صهيونيست‌ها عليه فلسطينيان است.

همچنین برحضور باشکوه مردم تاکید شده و آمده است: اينك و در آستانه فرا رسيدن روز جهانی قدس و همزمان با برافروخته شدن آتش ظلم و زورگويی و به نهايت رسيدن جنايات نفرت انگيز رژيم غاصب صهيونيستی در فلسطين علی الخصوص عليه مردم مظلوم و بی دفاع غزه، بيش از پيش بر همه مسلمانان واجب است که با حضور حماسی خود در راهپيمايی اين روز تاريخی و سرنوشت‌ساز، پاسخ قاطعانه‌‌ای به جنايات غيرانسانی رژيم اشغالگر قدس و حاميانش بدهند و فریاد حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین، به گوش جهانیان برسانند.

در پایان این بیانیه مشترک افزوده است: لذا از همه خواهران وبرادران همیشه درصحنه، انقلابی و متدين استان آذربايجان غربی دعوت‌ می‌كنيم تا بار دیگر ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و با پیروی از منويات حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) رهبرمعظم انقلاب اسلامی، با حضور گسترده و یکپارچه‌ و با مشت‌های گره كرده در راهپيمايی روز جهانی قدس، اعمال وحشيانه و جنايات صهيونيست‌ها و جبهه استكبار را در فلسطين اشغالی محكوم نمايند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha