پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 335611
۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
9

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با حضور اهالی رسانه در استانداری قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم گرامیداشت روز خبرنگار به مناسبت فرا رسیدن 17 مردادماه سالروز شهادت شهید صارمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندار قم، امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مدیران نهادهای اجرایی استان و در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی، علیزاده طباطبایی مدیر روابط عمومی استانداری قم ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و خیرمقدم به حضار، اظهار داشت: امسال مقرر شد مراسمی هدفمند و یکپارچه با مشارکت و حضور تمام دستگاه های اجرایی برگزار شود و آن ها خبرنگاران فعال و مرتبط با حیطه کاری خود را به کمیته تکریم خبرنگاران پیشنهاد دهند.

وی تصریح کرد: استان قم در روزهای پنجشنبه و جمعه میزبان شخصیت های سیاسی و اجرایی کشور است و زحمات خبرنگاران استان برای پوشش اخبار قابل تقدیر است.      

*دغدغه اصحاب رسانه

در ادامه فاطمه عسکری دبیر خبرگزاری شبستان استان قم در سخنانی بر لزوم تدوین فرآیندی برای  امنیت شغلی خبرنگاران تاکید کرد و گفت: ساماندهی خبرنگاران واقعی و فعال استان، برگزاری دوره های آموزشی، پیش بینی خدمات رفاهی و تسهیلاتی و عدم استفاده ابزاری از خبرنگاران و رسانه های قم را از دیگر دغدغه های اهالی رسانه شهر کریمه اهل بیت(ع) برشمرد.

همچنین بهرام محمدی نیا مدیرکل صداوسیمای مرکز قم نیز در سخنانی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری سخت، اما در عین حال شیرین و لذت بخش است، تصریح کرد: جدی ترین وظیفه خبرنگار قبل از خبررسانی توجه به علم و دانایی است.      

وی با اشاره به این که اگر داستان های قرآن کریم را با نگرش ژورنالیستی مطالعه کنیم بسیار جذاب تر خواهد بود، گفت: با تفسیر آیات قرآن کریم می توانیم بسیاری از وقایع امروز در دنیا را مشاهده کنیم.  

*استکبار خون ریزی های خود را با رسانه توجیه می کند

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم افزود: امروز استکبار جهانی تمام خون ریزی های خود در عالم را با قدرت رسانه و خبررسانی توجیه می کند.

محمدی نیا با بیان این که موج خبررسانی می تواند فقر را در جامعه از بین ببرد، ابراز داشت: امیدوارم در روز 21 ماه مبارک رمضان که هرساله مردم قم نهادهای امدادی را از شدت کمک به محرومان خسته می کنند، تمام رسانه های استان حضور فعالی داشته باشند.

وی در پایان بر ضرورت ترویج خداباوری و معادباوری در جامعه تاکید کرد و ابراز داشت: تمام رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری در قم از جایگاه یکسانی برخوردار باشند.

*مشکلات معیشتی خبرنگاران برطرف شود

سپس صادق چهره قانی سرپرست خبرگزاری ایلنا در سخنانی با تاکید بر اینکه وظیفه خبرنگاران در قبال جامعه روشن گری و خیرخواهی صالحانه است، تصریح کرد: آزادی حق هر خبرنگار است و نباید با تهدید، تطمیع و مشکلات معیشتی خبرنگاران دچار کاستی هایی شوند.

وی همچنین از حمایت مالی برخی نهادها از بعضی رسانه ها گلایه کرد و گفت: مشکلات معیشتی خبرنگاران جدی است و مسئولان این مسئله را با جدیت پیگیری کنند.

*اداره ارشاد خبرنگاران فعال را شناسایی کند

هادی دریس رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان قم نیز در سخنانی از برخی محدودیت های ادارای برای خبرنگاران گلایه کرد و گفت: زیبنده استان قم نیست در قامت لباس خدمت به نماینده افکار عمومی برخوردهای نامناسبی شود.

وی همچنین تصریح کرد: امیدواریم اداره ارشاد قم با تدبیر خود خبرنگاران فعال را شناسایی کند.

*صدور کارت خبرنگاری در آینده نزدیک

در ادامه توکلیان معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سخنانی از صدور کارت های خبرنگاری بر اساس بررسی پرونده های اهالی رسانه در سامان سمان خبر داد و گفت: امیدواریم مسئولان در زمینه معیشت، بیمه و خدمات رفاهی حمایت جدی از خبرنگاران داشته باشند.

وی افزود: 204 نشریه در قم به فعالیت می پردازند که با توجه به جنگ نرم و استحاله فرهنگی نیازمند حمایت ویژه از رسانه های قم هستیم.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان اهالی رسانه تقدیر و تجلیل شد.

خاطرنشان می شود به همت خانه مطبوعات، استانداری قم، انجمن صنفی خبرنگاران، اداره کل فرهنگ و ارشاد قم و سایر دستگاه های اجرایی در تالار معصومیه(س) برگزار شد.

انتهای پیام/313 /33      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha