یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
45

دبیر جشنواره امام رضا علیه السلام گفت: در 11 دوره جشنواره امام رضا (ع) در بخش حوزوی و دانشگاهی شاهد آثار فاخر و کم‌‌نظیری در این عرصه از سوی حوزویان و دانشگاهیان بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، سید جواد جعفری مدیر بنیاد امام رضا (ع)، صبح امروز در نشست خبری گفت: با توجه به زمانی که در آن قرار داریم در بسیاری از کشورهای اسلامی ظلم و جور وجود دارد و مردم یاگرفتار جنگ‌های داخلی هستند و یا با دشمنان خارجی می‌جنگند، نشان دادن چهره واقعی رحمانی اسلام ناب و آموزه‌های رضوی می‌تواند رنج مردم را کاسته و قدرت مبارزه با ظلم را افزایش دهد .  

وی با بیان اینکه فراخوان دوازدهمین جشنواره امام رضا(ع) در سالرزو ولادت امام موسی کاظم (ع) اعلام شد افزود: این جشنواره 85 برنامه در داخل و 200 برنامه در خارج از کشور را تدارک دیده است.

جعفری افزود: برای اولین بار مراسم یادمان شهدای 8 سال دفاع مقدس در شلمچه، همزمان با دهه کرامت در یکی از مسیرهایی که امام رضا (ع) به خراسان آمدند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دوازدهمین جشنواره امام رضا در حرم حضرت معصومه (س) همزمان با ولادت بانوی کرامت آغاز و پایان این جشنواره، مانند سال‌های گذشته با تقدیر از خادمین فرهنگ رضوی در مشهد برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) اظهار داشت: نتایج علمی جشنواره در دو بخش حوزوی و دانشگاهی کم ‌نظیر است به طوری که تعدادی از مقالات و کتاب ‌ها در بخش علمی سیره حضرت رضا (ع) منتشر شده است.

وی در پایان اظهار داشت: جشن‌های مردمی دهه کرامت با الگو برداری از دهه عزاداری عاشورا که امام رضا(ع)علیه‌السلام، خود برگزار کننده آن بودند، این جشنواره نیز در مقام پاسداشت امام هشتم با شکوه هر چه تمام‌تر در ایران و جهان برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha