شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
اعرافی

رئیس جامعه المصطفی گفت: برای تبیین و نشر معارف اسلام ناب در پهنه جهانی، باید گروه ها، شبکه‌ها و اجتماعات گوناگونی تشکیل گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، در ادامه هشتمین اجلاس سراسری نمایندگان و مدیران جامعه المصطفی، با تأکید بر این که موضوع دانش آموختگان از مسائل مهم،  ونشانه موفقیت و کامیابی جامعه المصطفی است، اظهارداشت: همه مراکز ستادی و صفی جامعه المصطفی باید اهتمام ویژه ای نسبت به موضوعات دانش آموختگان داشته باشند.

وی در ادامه ضمن بیان برخی از سیاست ها، راهبردها و راه کارهای اصولی جامعه المصطفی در حوزه فارغ التحصیلان، خاطرنشان کرد: مدیران و نمایندگان جامعه المصطفی باید خود را در سرنوشت دانش آموختگان و پیشرفت آنها  مسئول بدانند.

ر ئیس جامعه المصطفی حفظ ارتباط علمی و معنوی و نیز بهره مندی از ظرفیت های بالقوه دانش آموختگان را از دیگر سیاست های المصطفی دانست و اذعان داشت: جامعه المصطفی و نمایندگان آن، در قبال جریاناتی که دانش آموختگان پدید می آورند، مسئولیت دارند؛ باید نظارت و مراقبت مستمر به این موضوعات بیشتر شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این که نظام های آموزشی، پژوهشی، تربیتی و همچنین رشته ها و دوره های جامعه المصطفی، باید ناظر به مشاغل و نقش های روحانیت در عرصه بین الملل، تدوین گردد، خاطرنشان کرد: باید مشاغل و نقش های همسو با اهداف جامعه المصطفی جمع آوری شده و نظامات خود را برای تحقق آن نقش ها و رسالت ها معطوف نماییم.

وی با اشاره به پیگیری اصل خودکفایی دانش آموختگان  در جامعه المصطفی، یادآور شد: باید در برنامه ریزی های جامعه المصطفی، بار سنگین تبیین و نشر معارف اسلام ناب در پهنه جهانی از عهده جمع معدودی برداشته شود و گروه ها، شبکه ها و اجتماعات گوناگونی برای فعالیت هدفمند در این عرصه تشکیل گردد.

حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی شبکه سازی، هم افزایی، آسیب زدایی و ایجاد وحدت و همبستگی میان فارغ التحصیلان را از دیگر سیاست های راهبردی جامعه المصطفی در عرصه دانش آموختگی عنوان کرد و ابراز داشت: باید ضمن توجه به نشر آثار دانش آموختگان، حمایت از مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانش آموختگان جدی گرفته شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن تبیین خط و مشی های المصطفی در حوزه های گوناگون، اظهار داشت: ارتباط نمایندگان جامعه المصطفی باید با طلاب و دانش پژوهان که در ایران اقامت دارند در ارتباط بوده، برای بهره مندی از این ظرفیت جلسات مشترک برگزار نمایند.

وی در ادامه با تاکید بر این که باید ضمن تحمل سختی ها، دل ها را متوجه حق تعالی کرده، توکل و صبر را افزایش دهیم تا با عنایات خداوند متعال گام های موثرتری برداشته شود، خاطرنشان کرد: هر اندازه اهتمام بیشتری به انس با قرآن، اشک های نیمه شب، تهجد، مناجات و دعا داشته باشیم، کارهای ما آسمانی تر شده، به برکات مضاعفی دست خواهیم یافت.

حجت‌الاسلام و المسلمین  اعرافی در پایان تصریح کرد: باید با نگاهی بلند به افق های آسمانی، تمام توان و همت خود را به سمت رسالت عظیمی که ثمره خون شهدا، تلاش امام(ره) و اولیای الهی است، معطوف نماییم.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha