پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
آیت‌الله ایمانی

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به ویژگی‌های اطلاع رسانی در اسلام، گفت: خبر باید تازه، مفید و از یقین برخوردار باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در آیین بزرگداشت روز خبرنگار که به میزبانی جامعه روحانیت مبارز شیراز برگزار شد، به آیاتی از قرآن و داستان حضرت سلیمان و فرستادن هدهد برای کسب خبر اشاره و اظهار کرد: هدهد اولین خبررسان در آیات الهی است؛  در قرآن اشاره شده است که  روزی هدهد  در برگشت از سرزمین‌های دور به حضرت سلیمان می‌گوید "خبری آورده ام که تو  از آن اطلاعی نداری". که این مه نشان از اولین شاخصه یک خبر یعنی تازگی آن است.

به گفته وی، خبر باید تازه و برای مردم جاذبه داشته باشد چرا که انتشار مطالب کهنه و تکراری مخاطبی را نخواهد داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با تأکید بر اینکه کار اطلاع رسانی و خبرنگارای باید دارای ویژگی یُمن باشد، تصریح کرد: یُمن مخفف سه ویژگی مهم یقین در خبر، مفید بودن خبر و نو بودن خبر است.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به ویژگی یقین در خبر، تصریح کرد: در خبر باید یقین وجود داشته باشد به این معنا که باید خبر را بررسی و ارزیابی کرد تا در آن یقین حاصل شود و در بعد مفید بودن خبر نیزباید خبری منتشر شود که نفعی برای مردم داشته باشد

وی با بیان اینکه خبر باید صحیح باشد، بر توجه رسانه‌ها به صحت اخبار تأکید و خاطرنشان کرد: اینکه شنیده‌ها حاکی است و یا شنیده شده است و از این قبیل عبارت‌ها را نباید مطرح کرد بلکه باید  در انتشار اخبار صحیح توجه داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مزایای ارتباط رسانه‌ها و روحانیت، این ارتباط را مفید دانست و نسبت به استمرار آن ابراز امیدواری کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha