یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 335986
۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
شیخ محمد فلک المالکی

نماینده مرجعیت عراق در بصره از نخست وزیر منتخب عراق خواست وزرای شایسته و مخلص انتخاب کند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، شیخ محمد فلک المالکی، نماینده مرجعیت دینی عراق در استان بصره از حیدر العبادی نخست وزیر عراق خواست کابینه خود را در اسرع وقت تشکیل داده و وزرای شایسته و مخلص را برگزیند.

شیخ محمد فلک المالکی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد الاعظم روستای الزبیر واقع در غرب بصره گفت: بحمدالله پس از تلاش فراوان مراجع تقلید نجف پرونده اختلافات سیاسی برچیده شد و نخست وزیر جدید انتخاب شد و ما نیز به نوبه خود از ایشان میخواهیم کابینه خود را هرچه زودتر تشکیل داده و وزرایی شایسته و مخلص انتخاب کند که بتوانند امانت سنگین خدمت رسانی به مردم را به دوش بکشند.

وی افزود: در دوره گذشته شاهد عقبگردی بزرگ در تمام زمینه های اقتصادی و امنیتی و اجتماعی بودیم به گونه ای که بازوهای اقتصادی احزاب سیاسی با شرکت های ورشکسته خود کشور را آزار میداد و پروژه های آب و فاضلاب الزبیر و القرنة البقلة در بصره نمونه های زنده ای از ناتوانی این شرکت ها است که وابستگی آنها به دولت برای همه روشن است و از این رو دولت جدید وظیفه دارد که با مفسدان مبارزه کرده و دست آنها را قطع سازد.

نماینده مرجعیت عراق در بصره ادامه داد: کشور ما در سال های پس از تغییر نظام شاهد مشکلات و مصایبی بوده که نتیجه ناتوانی دولت در مدیریت کشور میباشد.

شیخ فلک اهار داشت: یکی از مهم ترین اسباب ناتوانی دولت های گذشته تمجید و مدیحه گویی بیش از حد مردم برای مسؤولان بوده که این امر باعث می شد مسؤولان مسؤولیت مهم خود در خدمت به کشور و مردم را فراموش سازند. وی در ادامه از مردم خواست پس از این دست از این عادت زشت بردارند و به جای آن به دنبال گرفتن حقوق خود باشند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha