یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت الاسلام مجید صفدری - سرپل ذهاب

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب با تاکید بر استفاده از اجناس داخلی،نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی را بهترین راه مبارره با فرهنگ غربی دانست.

حجت الاسلام مجید صفدری، در گفتگو با خبرنگار حوزه در کرمانشاه با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف در زندگی، اظهارداشت: دشمنان و استکبار جهانی امروزه در مقابل اسلام سر تسلیم فرود آورده اند چون دولت اسلامی با فرهنگ غنی دینی برای آنها یک تهدید به حساب می آید و همین برای ما وظیفه ایجاد می کند که جایگاه خود را در مقابل اجناس، فرهنگ و برنامه های وارداتی بشناسیم و از فرهنگ غربی اجتناب ورزیم.

وی افزود: سبک زندگی در هر جامعه و ملتی مبتنی بر سنتهایی است که آن را با دیگر جوامع متفاوت می سازد و اگر با سبک دیگر جوامع مخلوط شود حد و مرز آن از بین می رود، و منجر به فروپاشی آن می شود، لذا برای بقاء جامعه باید سبکهای آن حفظ و به نسلهای بعد منتقل شود.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به سبک زندگی اسلامی گفت : فروپاشی جوامع فقط با جنگ و مبارزه انجام نمی شود بلکه با حمله به پایه های فرهنگی آن نیز این امر ممکن است

وی خاطر نشان کرد : حمله به پایه های فرهنگی یک جنگ تمام عیار است و ما باید طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب با سبک زندگی اسلامی با آن به مقابله بپردازیم.

حجت الاسلام صفدری گفت: اگر بخواهیم ارزشها پایدار باشند باید به آنها پایبند باشیم، مانند بسیاری از علمای سلف خودمان که تاکید بر استفاده از اجناس ساخت وطنی در مقابل واردات خارجی داشتند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha