شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
کد خبر: 336187
۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
طباطبایی نژاد اصفهان

امام جمعه اصفهان گفت: جوانان زیادی در کشور علاقمند به حضور در حوزه‌های علمیه هستند ولی به خاطر کمبود مدارس علمیه، امکان پذیرش آنها نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان امروزدر دیدار مدیران حوزه با آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی گفت: اجلاسیه اساتید مدیران استانی در مشهد در رابطه تفاهم‌نامه‌ای که چند ماه پیش صورت گرفته است به مدت دو روز در مشهد برگزار شد.

وی با بیان اینکه، این اجلاس تلاش دارد که  از پتانسیل  روحانیون بسیجی استفاده نماید، گفت: مدیران مدارس با ایجاد یک پایگاه بسیج، طلاب را با مسایل سیاسی روز آشنا می‌کنند و از نظر دینی کمک می‌کند تا جوانان با مسایل دینی و اعتقادی هر چه بیشتر آشنا شوند.

وی در ادامه به برنامه‌های هم اندیشی سازمان بسیج طلاب و حوزه  اشاره کرد و افزود: در این اجلاس که با حضور آیت‌الله مقتدایی، آیت‌الله حسینی‌بوشهری ،سردار نقدی و حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی برگزار شد چندین کمیسیون مشترک برگزار و نهایتا 160 مصوبه به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه طلاب و مدیران حوزه باید نسبت به مسایل جامعه و اسلام آشنایی کامل داشته باشند ادامه داد: همان‌طور که  طلاب در هشت سال دفاع مقدس در کنار بسیج حضور داشتند، امروز نیز باید در همه مسایل کشور حضور پررنگ داشته و از نظام جمهوری اسلامی حمایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مدیران حوزه گفت: توسعه مدارس علمیه باید در دستور کار حوزه قرار گیرد، چرا که امروز جوانان زیادی تمایل به حضوردر حوزه دارند و متاسفانه به خاطر کمبود مدارس از پذیرش طلبه معذور هستیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha