سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
قاضی عسکر

نماینده ولی فقیه در امور حج گفت:حل معضلات فرهنگی و اجتماعی نیازمند سرمایه‌گذاری جدی در حوزه‌های علمیه خواهران است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی‌عسگر در نشستی با مدیر حوزه های علمیه خواهران، با تقدیر  از گام‌های موفق و موثر حوزه‌های علمیه خواهران در ترویج فرهنگ دینی، اظهار داشت: حل معضلات فرهنگی و اجتماعی نیازمند سرمایه‌گذاری جدی در حوزه‌های علمیه خواهران است.

وی افزود: نگاه به حوزه‌های علمیه خواهران نه‌فقط برای پاسخ به نیازهای داخل کشور، بلکه باید با توجه به تقاضاها و گرایش‌ها به اسلام در خارج از کشور باشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و سرپرست زائران ایرانی، حضور بانوان نخبه حوزوی در عمره را بسیار مفید دانست و گفت: مایل به توسعه پژوهش‌های مرتبط با حوزه‌های علمیه خواهران و استفاده از ظرفیت پایان‌نامه‌های حوزه‌های علمیه خواهران هستیم.

وی با بیان اینکه باید از مهارت‌های رفتاری و اخلاقی حوزه‌های علمیه خواهران در عمره و حج بهره برد، اضافه کرد: حضور در سرزمین وحی فرصت مناسبی برای ارتقای اخلاقی حجاج و عمره‌گذاران است و باید از بانوان طلبه در این راه بهره برد. باید از حج و عمره استفاده کنیم تا آرامش را در میان مردم افزایش دهیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج با اشاره به اینکه نیمی از عمره‌گذاران و حجاج را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: حضور بانوان طلبه‌ای که سایر بانوان بتوانند مسائل خود را با آنها مطرح کنند، بسیار مفید است.

وی گفت: با توجه به دانش و مهارت بانوان طلبه، استفاده از آنها به عنوان معینه کاروان ضروری است و باید سازوکاری فراهم شود که از طلاب در این قالب بهره برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha