شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت‌الاسلام فخری

مدير حوزه علميه خواهران آذربايجان غربي، با تاکید بر نهادینه شدن سبک زندگی ائمه مخصوصا امام جعفر صادق (ع) گفت: الگو گیری از زندگی ائمه،مانع از سقوط اخلاق جامعه می گردد.

حجت الاسلام سيدمحمد فخري، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري حوزه در اروميه، با اشاره به زندگي نامه پربار ششمين پيشواي شيعيان افزود: امام صادق(ع) در 17 ربيع الاول سال 83 هجري قمري در مدينه به دنيا آمد که تاريخ زندگاني و امامت ايشان مصادف با زمان خلفاي بني اميه و خلفاي عباسي همراه بود چنانکه اين امام بزرگوار در 10 سال آخر عمرش با ناامني و آزار و اذيت هاي خلفا مواجهه بود.

وي تصريح کرد: با توجه به تربيت بيش از 4000 شاگرد در زمينه علوم مختلف همچون فقه، علم کلام و احکام الهي ازسوی این امام همام و هم چنین فعاليت هاي فرهنگي و ديني بسیار ایشان، مذهب ما بنام مذهب جعفري شهرت يافته است.

مدير استاني حوزه علميه خواهران با تاکيد بر وي‍‍‍‍ژگي هاي اخلاقي اين امام همام اذعان داشت: امانت و صداقت به همراه ساده زيستي و زهد و تقوا از ويژگي هاي مثال زدني امام صادق(ع) است.

حجت الاسلام فخري، بهره گيري از شاخصه هاي اخلاقي معصومين را فرصتي مغتنم براي سالم سازي روح و روان انسان ها دانست و افزود: الگوگيري از زندگي ساده و بي آلايش معصومين مي تواند انسان را از گرداب پيروي از نفسانيات و هنجارشکني هاي اخلاقي در امان نگاه دارد.

مدير حوزه علميه خواهران آذربايجان غربي، با تاکید بر نهادینه شدن سبک زندگی ائمه مخصوصا امام جعفر صادق (ع) گفت: الگو گیری از زندگی ائمه،مانع از سقوط اخلاق جامعه می گردد.

وي همچنين استقامت و پايداري امام جعفر صادق(ع) در عصر امامت خويش را نمونه بارز ظلم ستيزي عنوان کرد و افزود: تحرکات و جنبش هاي ديني و فرهنگي و مقابله با افکار و فرق ضاله از اهم اقدامات و فعاليت هاي سازنده اين امام بزرگوار است که توانست از اين فرصت  در مسير شکوفايي و بسط و گسترش اسلام و فرهنگ ديني استفاده کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha