یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
دشتی مهدی

رئیس موسسه امیرالمومنین(ع)، ظهور تکفیری ها را نتیجه دوری از اهل بیت(ع) خواند و گفت: غربی ها در مقابل گروه های مقاومت چون جهاد اسلامی و حزب الله، القاعده و داعش را تشکیل دادند تا بتوانند با اسلام مقابله کنند.

حجت الاسلام محمدمهدی دشتی در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به این که امروز سبک زندگی غربی و شرقی با شکست روبرو شده است، اظهار داشت: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که فرمودند "اگر شرق و غرب عالم را بگردید، جز نزد ما اهل بیت علمی پیدا نمی کنید"؛ پس باید برای رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت به دنبال راه و روش ائمه اطهار(ع) بود و یکی از راه های رسیدن به راه و روش معصومین(ع)، رجوع به قرآن، نهج البلاغه، روایات و ... می باشد.

وی با اشاره به این که قرآن و مفسر آن باید در کنار هم باشند، تا تفسیر به رأی نشود، تصریح کرد: مراجعه به قرآن حتما نیاز به مفسری به نام اهل بیت(ع) دارد. شکافی که امروز در جوامع اسلامی پدید آمده، از آنجا نشأت می گیرد که برخی گفته اند«حسبنا کتاب الله /کتاب خدا ما را کفایت می کند» و با این نوع تفکرات، فتنه و تفرقه ایجاد کردند که خون های زیادی پای آن ریخته شده است.

*بن بست تفکر غربی

این کارشناس نهج البلاغه با اشاره به این نکته که امروز تفکر غربی به بن بست خورده و اسلام روز به روز پررنگ تر می شود، گفت: غربی ها به این موضوع اشراف کامل دارند و به همین دلیل جنگ مذهب علیه مذهب که تفکری انگلیسی است را به راه انداختند و در مقابل محور مقاومت چون جهاد اسلامی و حزب الله، القاعده و داعش را راه اندازی کردند تا بتوانند با اسلام مقابله کنند.

*تربیت بن لادن ها!

این محقق حوزوی با بیان این که غرب در تقابل با امام خمینی(ره)، بن لادن را معرفی کرد، ابراز داشت: در جهان اسلام پیش از ظهور بن لادن، اسم بچه ها را خمینی می گذاشتند؛ ولی غرب با معرفی بن لادن به عنوان یک چهره حق گرا و ظلم ستیز، این تفکر را در آنان نهادینه کرد که او فردی است که به دنبال حق بوده و در کوه ها زندگی می کند و به دنبال جلوگیری از ظلم است؛ اما بعدها مشخص شد که این شخص صاحب بزرگترین کارتل های نفتی عربستان بوده و دارای تأسیسات پالایشگاهی و شرکت هواپیمایی است.

* آفت دوری از اهل بیت(ع)

مدیر مؤسسه فرهنگی امیرالمؤمنین(ع)، ظهور گروه های تکفیری مانند داعش در جهان اسلام را نتیجه جدایی از اهل دانست و گفت: امروزه جنایات وحشیانه ای از این گروه ها همانند بریدن سر شیعیان و خوردن خون آنان سر می زند که بسیار وحشتناک است.

حجت الاسلام والمسلمین دشتی در پایان تأکید کرد: مشکل امروز جوامع بشری، دوری از اسلام و معضل امت اسلامی، دوری از ثقلین است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha