یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
89

امروز تمام استکبار علیه انقلاب اسلامی بسیج شده و وظیفه روحانیت و طلاب حوزه های علمیه است که پاسخگوی شبهات مطرح شده باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، روز شنبه در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) شهرستان مرند با اشاره به اینکه ما با نام شهر مرند از دیرباز آشنا بوده و هستیم، تصریح کرد: شهر مرند شهر عالم پروری است که شخصیت های بزرگی را به جهان اسلام معرفی کرده است، مرحوم آیت الله العظمی حجت(ره) و مرحوم آیت الله حاج میرزا علی اکبر مرندی(ره) از علمای بزرگ این منطقه هستند.

وی با اشاره به جایگاه و فضیلت آیت الله مرندی افزود: حضرت آیت الله مرندی(رحمه الله علیه) به تازگی از نجف اشرف به قم برگشته بودند که موسس حوزه علمیه پیامی را به ایشان فرستاد که اگر مشکلی در مسایل زندگی دارید ما با تمام وجود آمادگی داریم از شما پذیرایی کنید، ایشان پاسخ دادندسلام مرا به حاج شیخ عبدالکریم حائری برسانید و به ایشان بگویید تا خود کریم است من به در خانه عبدالکریم نمی روم.

سربازان جبهه اهل بیت(ع)

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با اشاره به اینکه طلاب سربازان جبهه اهل بیت(ع) هستند، تاکید کرد: طلبه ابتدا می آموزد، می اندیشد، عمل می کند و سپس درجامعه ترویج می کند، طلبه ای که خانه نشین است و شریک غم و شادی مردم نباشد این طلبه، طلبه نیست.

مدیر حوزه های علمیه  سراسر کشور ادامه داد: طلاب نباید نگران تبلیغ باشند، امام رضا(ع) کار اهل علم و طلاب و مبلغان شریعت اسلام را تضمین کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: علمای ما به خاطر دیانت و اخلاص و با خدا بودنشان بزرگ ترین تاثیر را در جامعه داشته اند، علما در بین مردم بودند و مردم با دیدن اعمال و رفتار آن ها به دین گرایش پیدا کردند.

وی ادامه داد: تنها ملاشدن و باسواد بودن کافی نیست، طلاب باید به گونه ای در جامعه حرکت کنند که تمام اعمال و رفتارشان، مردم را به دین دعوت کند.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: مردم به رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید عشق و علاقه نشان می دهند، چرا که می بینند ایشان جا پای اهل بیت(ع) گذاشته اند.

مدیر حوزه های علمیه  سراسر کشور با اشاره به دلایل ماندگاری مفاتیح الجنان اظهار داشت: منشاء ماندگار این کتاب به اخلاص صاحب آن برمی گردد که هیچ تعلق دنیایی نداشت.

وظیفه امروز روحانیت

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی، کار روحانیت تنها حضور در مساجد بود، اظهار داشت: امروز تمام استکبار علیه انقلاب اسلامی بسیج شده و وظیفه روحانیت و طلاب حوزه های علمیه است که پاسخگوی شبهات مطرح شده باشند.

وی افزود: همه مسئولین با روحانیون همراه و همدل هستند و این جای شکر دارد و باید از این فرصت استفاده کرد.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: اگر یک طلبه وقتش را به بطالت بگذراند حرام است، چرا که جامعه و مردم و مساجد به ما نیاز دارد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: اگر پاسدار مرزهای اعتقادی و فکری به خوبی از آن مراقبت نکند،مرزهای جغرافیایی نیز از دست می رود.

وی در ادامه با مقایسه تعداد آمار طلاب و دانشجویان شهرستان مرند اظهار داشت: چرا باید تعداد طلاب شهرستان مرند از تعداد دانشجویان آن کمتر باشد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: وظیفه روحانیت است که کوچه به کوچه و روستا به روستا حرکت کند و مردم را دعوت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha