شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حسن ترکاشوند

معاون آموزش مرکز تخصصی کلام اسلامی حوزه، تسلط طلاب و روحانیون بر مباحث کلامی را ضروری خواند و از عضویت 1200 دانش آموخته علم کلام در انجمن دانش آموختگان این مرکز خبر داد.

حجت الاسلام حسن ترکاشوند، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، تسلط کافی بر مباحث کلامی را یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای روحانیت دانست و تاکید کرد: با توجه به تهاجم همه جانبه دشمنان علیه مبانی دینی و اعتقادی مردم مخصوصا جوانان و نیاز روز افزون بشریت به مباحث اعتقادی و توحیدی، تسلط کافی بر مباحث کلامی برای روحانیت که پرچمدار اسلام ناب و دفاع از مکتب اهل بیت(ع) است، بسیار ضروری و حیاتی می باشد.

معاون آموزش مرکز تخصصی کلام اسلامی حوزه یادآور شد: امروز در داخل و حتی خارج از کشور، از حوزه های علمیه انتظارات زیادی وجود دارد و مردم پاسخ شبهات و سئوالات خود را از حوزه مطالبه می کنند. لازمه پاسخ مناسب به این نیازها تبحر در علم کلام است.

وی در ادامه به تبیین برنامه های این مرکز در سال جاری پرداخت و گفت: این مرکز تخصصی تحت اشراف مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سبحانی، در سال1370به منظورآموزش عمیق وگسترده عقاید اسلامی به دانش پژوهان تاسیس گردید.

*پذیرش در سطوح سه گانه

حجت الاسلام ترکاشوند ادامه داد: مرکز تخصصی کلام اسلامی، سال گذشته در مقطع  سطح سه در رشته کلام مقارن 25نفر، در رشته وهابیت شناسی12نفر و در مقطع سطح دو نیز 15نفر فارغ التحصیل داشته است و امسال نیز مطابق سال های گذشته در سطوح دو، سه و چهار اقدام به پذیرش دانش پژوهان جدیدالورود کرده است.

معاون آموزش مرکز تخصصی کلام اسلامی با اشاره به این که در سطح سه، دوگرایش وجود دارد، خاطر نشان ساخت: امسال از بین حدود100 داوطلب که بعد از قبولی در آزمون کتبی به مصاحبه دعوت شده بودند، تعداد50نفر در مقطع سطح دوپذیرش شدند، در مقطع سطح سه نیز در دو گرایش کلام مقارن 30نفر و وهابیت شناسی نیز 12نفر پذیرش نهایی نهایی خواهند شد.

* توجه به تحقیق و پژوهش

حجت الاسلام ترکاشوند در ادامه، اجرای برنامه های پژوهشی را از مهم ترین کارها و برنامه های مرکز تخصصی کلام عنوان کرد و افزود: در هرسه مقطع سعی شده که دانش پژوهان در کنار فعالیت های علمی و تحصیلی، از پژوهش نیز غافل نشوند و برای تحقق این مهم زیرساخت های خوبی مانند سالن رایانه، کتابخانه، اساتید مشاور و راهنما و ... فراهم شده است.

*تشکیل انجمن دانش آموختگان با 1200 عضو

معاون آموزش مرکز تخصصی کلام اسلامی یادآور شد: یکی از برنامه هایی که سال گذشته رسما کار خود را شروع کرد، انجمن دانش آموختگان مرکز تخصصی علم کلام بود که قریب به 1500 نفر از فارغ التحصیلان عضو این انجمن هستند.

حجت الاسلام ترکاشوند خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان مرکز تخصصی کلام غالبا افراد صاحب نظر و صاحب اثری هستند که برای ساماندهی وشناسایی توانایی آنها انجمن دانش آموختگان مرکز توانسته گام بلندی بردارد. هیئت مدیره این انجمن نیز به انتخاب خود فارغ التحصیلان می باشد تا بتوانند در فضای علمی و پژوهشی، به نیاز های کلامی جامعه اسلامی پاسخ  مناسب دهند.

وی در پایان گفت: معرفی دانش آموختگان تخصصی کلام اسلامی به مراکز پژوهشی و ارگان ها و مراکزی که نیاز به مدرس دارند و همچنین برگزاری کرسی های آزاد اندیشی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است از دیگر کارهای مرکز تخصصی علم کلام می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha