سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 336862
۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
علم الهدای

امام جمعه مشهد گفت: نبايد يكديگر را نقض كرد بلكه در بينش و راهكار اجرايي حركت فرهنگي مي بايست همفكر و واحد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از مشهد، آيت الله سيد احمد علم الهدي در دومين روز گردهمايي ائمه جمعه 16 استان كشور در اردوگاه امام رضا(ع) با اذعان بر اين مطلب كه دشمن امروز به همه وسايل مجهز است و در عرصه هايي مانند ماهواره، فيس بوك و ... قوي تر مي باشد، تاكيد كرد: بايد در جريان فرهنگي با هم همراه باشيم و يك نظر شويم و نبايد يكديگر را نقض كرد، بلكه در بينش فرهنگي و راهكار اجرايي حركت فرهنگي همفكر و واحد بود؛ زيرا دشمن در اين جهت برنامه ريزي و كار مي كند.

امام جمعه مشهد تصريح كرد: بايد پدافند فرهنگي داشته باشيم؛ زيرا بدون آن هر كار فرهنگي كه انجام دهيم، نتيجه نمي گيريم.

وي با اشاره به نظريه هاي مختلفي كه درباره فرهنگ و دين وجود دارد، ابراز داشت: برخي دين را مولود فرهنگ وتعدادي آن دو را در يك راستا  مي دانند؛ اما اسلام معتقد است كه فرهنگ مولود دين مي باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اين كه رفتارها، مبتني بر فرهنگ است و جريان اقتصادي هم از اين عملكرد شكل مي گيرد، درباره 10 مولفه بيان شده اقتصادي مقاومتي از سوئي مقام معظم رهبري اظهار داشت: رويكرد جهادي، مردم محوري، فساد ستيزي و صرفه جويي و كاهش هزينه ها، چهار مولفه از 10 مولفه است كه از فرهنگ گرفته مي شود و به همين جهت مي توان اقتصاد را مبتني بر فرهنگ دانست.

امام جمعه مشهد با اشاره به اين كه اگر ابتذال فرهنگي در جامعه توسعه يابد در حقيقت جريان اقتصاد جامعه متزلزل مي شود، گفت: فسق، فجور و فساد در دوران رژيم طاغوت زياد بود؛ ولي از دل اين فضا، انقلابي با بدنه منبر و روحانيت شكل گرفت و مردم در دوران دفاع مقدس حضور جانبازانه داشتند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha