شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
5

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید،با حضور طلاب جدیدالورود حوزه علمیه ی خواهران شهرستان شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از شیراز، در این مراسم که در سالن شهید مطهری آستان مقدس احمدبن موسی (ع) برگزار شد،طلاب خواهر چهار حوزه ی علمیه ی الزهرا، فاطمیه، معصومیه و ریحانه النبی شیراز به استقبال سال جدید تحصیلی رفتند.

آیت الله علی موحد،مدیر حوزه علمیه ی خواهران، طی سخنرانی در این مراسم، هدف از تشکیل حوزه های علمیه ی خواهران را نیاز جامعه ی زنان به معلم دینی و ظهور قدرت زن در اشاعه ی فرهنگ دانست وگفت: فهماندن این نکته که زن تنها زیبایی مادی ندارد، بلکه می تواند مظهر زیباییهای عقلی و عرفانی باشد، از دیگر اهداف حوزه های علمیه خواهران است.  

وی  افزود: در هر خانه ای که زن،عالم و عارف باشد، خانواده زندگی را راحت می گذراند و دیگر از مشکلات معیشتی و غصه ها و مسایل و مشکلات روحی خبری نیست.

آیت الله موحد  طلاب خواهر را به عبادت و مواظبت نفسانی و تلاش ومجاهده در تحصیل توصیه و  تاکید کرد: شماباید در جامعه اسوه ی اخلاق در زندگی خانوادگی و عرصه ی اجتماعی باشید.

 وی تصریح کرد: این که طلبه ای پس از ازدواج رفتاری تند و مشکلات خانوادگی داشته باشد، بسیار دردناک  است بلکه  خانواده ای که در آن طلبه ی زن وجود داشته باید اسوه  یک خانواده‌ی موفق باشد.

آیت الله علی موحد با اشاره به این که حضور در حوزه علمیه می‌تواند محل تکامل و یادگیری آداب درست زیستن باشد، گفت: خالص شدن و مواظبت نفسانی در این مورد بسیار مهم است.

وی شناخت جامعه را از وظایف بسیار مهم طلبه عنوان کرد و ادامه داد: طلبه باید بفهمد مسائل جامعه چیست و حوزه در چه صورتی می تواند به محلی برای حل این مسائل تبدیل شود و این نکات را در نصیحتی عاقلانه به اساتید و مدیران گوشزد کند.

 آیت الله موحد مهمترین ابزار تبیین حکومت دینی و اسلام را تبلیغ با سخنان سنجیده دانست  و برای طلاب در این زمینه آرزوی موفقیت کرد .

در این مراسم همچنین آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدبن موسی (ع) و سمیه تقی پور مدیر حوزه ی معصومیه به ایراد سخنرانی پرداختند.

 گفتنی است619 طلبه ی جدید الوروداستان فارس از امروز، بیست و سوم شهریور ماه در کلاسهای درس 26 مدرسه علمیه خواهران حاضر می شوند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha