شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
هاشم منقاره

رییس شورای رهبری جنبش "التوحید الاسلامی" لبنان به کشورهای عربی در مورد شرکت در برنامه های مشکوک آمریکا و غرب در منطقه عربی و اسلامی هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ هاشم منقاره گفت: واشنگتن میخواهد با عناوین قدیم و جدید و با هدف تخریب داخلی منطقه به وسیله جنگ های داخلی، رهبری ائتلاف جدید منطقه را به بهانه مبارزه با تروریست در دست بگیرد. این ائتلاف ما را به یاد ائتلاف گذشته آنها می اندازد که عراق و افغانستان را ویران کرد و اوضاع کنونی عراق در واقع نتیجه مستقیم آن ائتلاف شوم و تجاوز به خاک عراق و تخریب جامعه و حکومت عراق میباشد.

این عضو جبهه "العمل الاسلامی" لبنان افزود: تروریسم جهانی ساخته دست آمریکا است و مبارزه با آن در منطقه، ماموریتی عربی اسلامی است اما نه تحت سرپرستی و فرماندهی آمریکا. البته ما بدمان نمی آید ادعای آمریکا و غرب را در این رابطه باور کنیم، اما این اتفاق زمانی رخ میدهد که آنها موضعی عادلانه در برابر خبیث ترین تروریسم عصر یعنی صهیونیست ها اتخاذ کنند.

وی خاطر نشان کرد که عرب ها و مسلمان ها بزرگ ترین زیان را از خشونت و افراط در منطقه دیده اند و آمریکا و غرب نیز بیشترین فایده را از این پدیده برده اند و بهانه ای برای دخالت در منطقه و تحمیل برنامه های استعماری خود و تسلط بر سرنوشت عرب ها و مسلمانان پیدا کرده اند.

و عضو اتحادیه علمای بلاد شام در پایان خاطر نشان کرد که رهبری ادعایی آمریکا در مبارزه با تروریسم منجر به تعمیق بحران خشونت و جنگ های داخلی در منطقه خواهد شد و از این رو عرب ها و مسلمانان باید یک استراتژی صحیح در این رابطه اتخاذ کنند که ابتکار عمل را در مبارزه با این بحران به دست بگیرند و برای تحقق این هدف باید یک گفتگو میان حاکمان و محکومان و یک گفتگوی فوری سه جانبه عربی ترکی ایرانی انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha