جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
بانوی اوکراینی

«حوزه» بانوی مستبصر اوکراینی به نام «مریم» پس از زیارت حرم امام علی علیه السلام گفت: ارزش ها و اخلاق اهل بیت اطهار علیهم السلام باعث شد به اسلام گرایش پیدا کنم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی به نمایندگی از مؤسسه الرسالة الإسلامیة لآل البیت الأطهار(مؤسسه تبلیغات اسلامی اهل بیت اطهار) از شهر «دونتسک اوکراین» به زیارت حرم علوی مشرف شدند و در این زیارت در جریان پروژه عمرانی صحن حضرت فاطمه علیهاالسلام قرار گرفتند.

گروه اوکراینی شامل مسؤول جمعیت اسلامی اوکراین و مسؤول روابط عمومی مؤسسه و بانوی مستبصر اوکراینی می شد.

* آشنایی با فعالیت های یک موسسه شیعی در دونتسک

خانم «ایلاف ساعدی» مدیر مؤسسه مذکور گفت: ما یک مؤسسه و جمعیت اسلامی در شهر دونتسک کشور اوکراین هستیم. این مؤسسه به مسایل فرهنگی و تربیتی اهتمام دارد؛ از آموزش قرآن گرفته تا آموزش های فرهنگی مسلمانان. درهای این مؤسسه به روی تمام مذاهب و طوایف اوکراین باز است و هدف آن نشر اسلام توسط علوم اهل بیت علیهم السلام و دعوت به وحدت اسلامی می باشد و بحمدالله با برنامه و فعالیت های این موسسه افراد مختلفی به اسلام جذب شده و با مبانی حقیقی اسلام و قرآن کریم آشنا شده اند و در این زمینه از سخنرانی های دینی به زبان روسی و نشر قرآن کریم به زبان عربی و ترجمه و تفسیر آن به زبان روسی بهره برده ایم.

* جایگاه ویژه مکتب اهل بیت در ملت اوکراین

از سوی دیگر حاج عامر مسؤول روابط عمومی مؤسسه اهل البیت الاطهار للرسالة الإسلامية تاکید کرد که ما در مؤسسه خود برای نشر علوم اهل بیت تلاش می کنیم و در اوکراین شمار زیادی از مردم به اسلام گراییده و با اعتقاد به مبانی و اخلاق اهل بیت مستبصر شده اند و فعالیت های متعددی نیز در رابطه با جوانان داریم که شامل نشر جزوه های کوچک برای آشنایی با اسلام حقیقی و نشر مبانی و مکتب اهل بیت اطهار می باشد؛ مکتبی که نسبت به سایر مذاهب اسلامی دست نخورده باقی مانده و دیدگاه فرهنگی آن با سایر مذاهب متفاوت است و به ویژه پس از حمله شدید اخیر به اسلام و تخریب چهره حقیقی اسلام، مکتب اهل بیت توانسته دیدگاه و جایگاه خود را در برابر ملت اوکراین حفظ کند.

* چگونه به اسلام راه یافتم؟

از سوی دیگر مریم، بانوی مستبصر اوکراینی گفت: الحمدلله اسلام دینی زیبا است که خداوند عزوجل من را با آن آشنا کرد. من با شناخت حقیقی از اسلام را از طریق مطالعه منابع مربوط به اخلاق و ارزش های مکتب اهل بیت آغاز کردم و آنها دروازه های هدایت و باز شدن چشم من به اسلام بودند.

شیخ احمد الطایی رییس بخش ارتباطات خارجی بخش امور دینی حرم مطهر که گروه زائر را همراهی می کرد گفت: حرم مطهر امیرالمرمنین علیه السلام خانه تمام انسان ها است زیرا امام علی علیه السلام پدر انسانیت است و از این رو است که آستان مقدس علوی از تمام برادران و خواهران تمام نقاط جهان با ادیان و مذاهب و زبان های مختلف استقبال می کند. این انسان ها به زیارت امیرالمؤمنین علیه السلام مشرف می شوند و درهای این حرم به روی تمام گروه ها باز است و تشرف این گروه ها نیز در طول سال قطع نمیشود؛ چرا که حرم مطهر علوی خانه تمام بشریت است. وی تاکید کرد که آستان مقدس علوی از طریق شعب موجود در بخش امور دینی و سایر بخش های مرتبط با آن تلاش می کند راه های ارتباطی زیادی چه در داخل و چه در خارج عراق ایجاد با ادیان و مذاهب مختلف ایجاد کند و تلاش ما بر این است که روابط خوبی با این گروه ها برقرار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha