یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
جزایری

حوزه/ آيت‌الله موسوی جزایری گفت: امروز مهمترین تکلیف شرعی طلاب، خوب درس خواندن و سپس پرداخت زکات علمتان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در آیین آغاز سال تحصیلی مدارس سفیران هدایت حوزه علمیه خوزستان، خطاب به طلاب حاضر در مراسم، اظهار داشت: سال تحصیلی خود را با توکل و توسل به آقا امام زمان(عج) آغاز کنید که این کار سبب پیشرفت شما در همه امور می شود.

وی توکل و توسل به آقا امام زمان را سبب رشد معنوی طلاب دانست و تصریح کرد: یکی از علمای مطرح قدیمی در خاطرات خود آورده بود که «اگر من در درس و بحث طلبگی و در حل یک مسأله علمی دچار مشکل می شدم، دو رکعت نماز می خواندم و متوسل به آقا امام زمان(عج) می شدم. که پس از آن به راحتی قادر به حل آن مسأله می شدم»؛ که شما طلاب و روحانیان نیز می توانید با توسل به آقا امام زمان درس و بحث طلبگی خود را با موفقیت به پیش ببرید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر این که همه ما سر سفره آقا امام زمان(عج) رزق و روزی می خوریم، خاطرنشان ساخت: به یقین عنایات خداوند متعال بر سر ملت ایران نازل نمی شود مگر به برکت وجود مقدس خاتم الأولیاء و الأوصیاء حضرت حجت ابن الحسن(عج)، پس باید یقین کرد که هیچ کاری با اذن و اراده این حضرت ختم به خیر نمی شود.

این استاد حوزه علمیه خوزستان، توسل به ائمه اطهار(ع) را عبادتی بزرگ عنوان کرد و گفت: به یقین همه آنهایی که به مراتب بزرگ علمی و معرفتی رسیدند، نتیجه توسل شبانه روزی آنها به آخرین امام شیعیان بوده است که باید این روش به الگویی برای طلاب خوزستانی تبدیل شود.

آیت الله موسوی جزایری خواندن نماز حجت ابن الحسن را یکی از بهترین اعمال برای طلاب دانست و اظهار داشت: از خواندن نماز امام زمان غافل نشوید که بهترین راه برای حل مشکلات شما طلاب، همین مسأله است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر این که، خوب درس خواندن و رسیدن به مراتب علمی تکلیف شرعی طلاب است، تصریح کرد: امروز مهمترین تکلیف شرعی شما، خوب درس خواندن و سپس پرداخت زکات علمتان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، در پایان سخنان خود، پرداخت زکات علم را به معنای تبلیغ دین و خدمت گذاری به مردم دانست و اظهار داشت: خداوند متعال در آیه شریفه «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم» بیان می کند که اگر دین خدا را یاری کنید، خداوند نیز شما را ثابت قدم می کند، پس باید با تبلیغ و ترویج اسلام ناب محمدی هم زکات علم خود را پرداخت کرد و هم دین خدا را یاری کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha