پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
5

حوزه/همزمان با هفته دفاع مقدس طلاب ایلامی طی مراسمی با آرمان های امام و شهدا تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از ایلام ، حجت‌الاسلام یونس گلی، معاون تهذیب حوز‌ه علمیه استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان اینکه مراسم عزاداری شهادت امام محمد تقی(ع) و تجدید میثاق طلاب با شهدا در ایلام برگزار شد، گفت: این مراسم در راستای گرامیداشت ایام شهادت امام جواد(ع) و هم چنین هفته دفاع مقدس، امروز در حوزه علمیه ایلام برگزار گردید.

وی در ادامه در خصوص الگوگیری طلاب از امام جواد(ع) تاکید  کرد و افزود: آحاد مردم جامعه با الگوگیری از امام محمد تقی(ع) در عرصه‌های علمی، اخلاقی و سیره زندگی ائمه اطهار(ع) و برنامه‌ریزی مناسب می‌توانند راه را به سمت کمال یافته و به آن سمت حرکت کنند.

حجت‌الاسلام گلی با بیان اینکه جوانان در زندگی به دنبال الگو هستند تا بتوانند با الگوگیری،روش زندگیشان را انتخاب کنند، بیان کرد: سیره و نحوه زندگی اهل بیت(ع) می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان ما باشند، همانطور که رزمندگان جوان ما با الگو گیری از اهل بیت توانستند علیه کفر زمان ایستادگی کنند و بعد از گذشت سال‌ها با رشادت‌های خود، پرچم اسلام را همچنان بالا نگه‌دارند.

وی در ادامه افزود:جوانان می‌توانند با الگوگیری از امام محمدتقی(ع) در برابر دشمنان اسلام بایستند تا با شکست دادن آنان اسلام را زنده نگه‌دارند.

معاونت تهذیب استان ایلام با بیان اینکه رفتار و اخلاق شهدای هشت سال دفاع مقدس باید برای جوانان تبیین شود، گفت: جوانان باید بدانند رزمندگان اسلام در حالی که از ابتدایی‌ترین امکانات نظامی برخوردار بودند، چگونه توانستند در برابر دشمنی که به تمام تجهیزات نظامی مجهز بود، به پیروزی برسند، جوانان با دانستن این موضوعات بیشتر می‌توانند با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

حجت‌الاسلام گلی در پایان با بیان اینکه ايثار، فداکاري، تلاش و همت اين بزرگواران سبب پيروزي ما در هشت سال دفاع مقدس شد، خاطرنشان کرد: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با الگوگيري از فرهنگ انتظار، شهادت، مهدويت و اهل‌بيت(ع) به پيروزي رسيدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha