جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
شیعه شناسی

حوزه/ مراسم افتتاحیه دوره جدید مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه در سال تحصیلی 94-93عصر امروز با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه امیرالمومنین(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و مدیحه سرایی به مناسبت عید سعید غدیر، حجت الاسلام والمسلمین داعی نژاد با تبریک عید سعید غدیرخم، اظهار داشت:در روز غدیر انسانیت، اسلام واقعی و شیعه متجلی شد. 

وی با بیان اینکه ضرورت شیعه شناسی هر روز در جامعه بیشتر احساس می شود، گفت: در سال 1385 این ضرورت را حضرت آیت الله مکارم شیرازی حس کردند و با ارائه طرح آن به شورای عالی حوزه های علمیه به تصویب مرکز مدیریت رساندند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین الویری با تاکید بر لزوم روش شناسی برای وحدت در اسلام، ابراز داشت: باید روش های دفاع از غدیر را از خود اهل بیت(ع) بگیریم و در دام روش های اشتباه نیافتیم.

سپس حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سخنانی با تاکید بر اینکه باید وحدت رویکرد امت اسلام باشد تا از خون ریزی ها جلوگیری شود، گفتند: مسئله ولایت سر جای خود می باشد و با هیچ چیز آن را مبادله نمی کنیم اما اینکه چه منطق و ادبیاتی باید داشته باشیم موضوع بحث است.

معظم له در پایان خاطرنشان کردند: مبادا افراطی گری موجب شود تا زحمات بزرگان از بین برود و  تبلیغات منفی پیشرفت مکتب اهلبیت را خنثی کند.

در پایان از فارغ التحصیلان برگزیده مرکز تخصصی شیعه شناسی  تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/313 /33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha