دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری تصريح كرد: بايد مردم جهان را براي داشتن جهاني بدون رژیم صهیونیستی و تكفير آماده كنيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مشهد، حجت الاسلام و المسلمين محسن قمي، در مراسم افتتاحيه همايش بين المللي "در سايه سار امام علي (عليه السلام)" كه با حضور 70 تن از علما و انديشمندان يمني و ايراني، در جوار بارگاه رضوی در حال برگزاري است، با اشاره به اين كه امروز به بركت انقلابي كه در يمن روي داده، بينش سياسي مردم این کشور رشد كرده است، ابراز داشت: برخورداري از رهبري، شباهتي است كه انقلاب يمن با انقلاب سال 57 ايران دارد كه به قرآن، ولايت و آموزه هاي علوي متكي است و امروز در يمن نقش ايفا مي كند.

وي با بيان اين كه بيداري اسلامي در يمن در مقايسه با برخي از كشورها و مناطق ديگر بهتر هدايت شده كه بايد قدر آن را دانست، ادامه داد: همه شاهد بوديم كه براي آنهايي كه در انقلابشان از نعمت رهبري بي بهره بودند، چه اتفاقي افتاد و به چه نتيجه  اي رسيدند.

حجت الاسلام و المسلمين قمي، برگزاري اين همايش را با سه هدف برافراشته شدن پرچم وحدت اسلامي، مبارزه با اسرائيل و تلاش براي از بين بردن محروميت مردم يمن، عنوان و درباره وحدت اسلامي خاطر نشان كرد: بايد فرهنگ وحدت و يكپارچگي در ميان امت اسلامي نشر پيدا كند و در اين جهت علما مي بايست منادي وحدت باشند.

وي تصريح كرد: امت اسلام بايد با هر گروهي كه نداي تفرقه و تكفير سر مي دهد، مبارزه كند و علما باید در اين مسیر كار علمي و تلاش تبليغي ویژه ای داشته باشند.

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبري، مبارزه موثر با رژيم اشغالگر صهيونيستي را هدف مشترك گروه های اسلامي برشمرد و اظهار داشت: امروز پيروزي انقلاب يمن، بر پيكره اسرائيل لرزنده انداخته و امنيت آنان را با چالش روبرو كرده است.

وي افزود: وجود باب المندب در يمن، خواب را از چشم سران اين رژيم ربوده و باید از اين فرصت براي مقابله با رژيم خون ريز و اشغالگر صهيونيستي بهره برد و دنياي امروز را كه در حال تغيير است، براي جهاني بدون اسرائيل و تكفير آماده كنيم.

حجت الاسلام و المسلمين قمي، با اشاره به هدف ديگر اين همايش يعني تلاش براي از بين بردن فقر و محروميت مردم يمن با وجود منابع و سرمايه اي كه اين كشور دارد، در تبيين اهميت اين امر به ماجرايي در زمان پيامبر اكرم (ص)  اشاره کرد و گفت: در آن زمان مردم يمن در نامه اي از حاكمشان شكايت كردند كه حضرت علي (ع) مامور رسيدگي شد و آن حضرت نيز ظلم هايي كه شده بود را جبران خسارت كرد؛ مردم يمن مستحق عدالت علوي هستند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    من خودم با اسراییل خوب نیستم ولی محو کردن اسراییل بنظرم کاملا بی منطق است