سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حسینی نژاد

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، نقش تشکل های طلاب را مهم و اثرگذار دانست و گفت: تشکل های طلاب که به منظور نشر معارف دینی و برنامه ریزی جهت فعالیت های فرهنگی صورت می گیرد می تواند تا حد زیادی انتظارات دینی مردم را برآورده کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر حسینی نژاد، درگردهمایی طلاب و فضلای بروجردی حوزه علمیه قم که در مدرسه فیضیه برگزار شد به تبیین لزوم برنامه ریزی صحیح درجهت گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) پرداخت.

وی با اشاره به پیشینه شهرستان بروجرد درپرورش عالمان و فقهای بزرگ گفت: بروجرد همواره از زمان های دور مهد پرورش علمای بزرگ بوده است و امروزه طلاب و فضلای این شهرستان وظیفه سنگینی در ادامه راه آن بزرگان دارند و لازم است با یرنامه ریزی صحیح و دقیق درجهت رشد دینی مردم تلاش کنند.

*نقش مهم تشکل های طلاب درارتقاء دینی جامعه

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد نقش تشکل های طلاب را یک نقش مهم و اثرگذار توصیف کرد و افزود: تشکل های طلاب که به منظور نشر معارف دینی و برنامه ریزی جهت فعالیت های فرهنگی صورت می گیرد، بسیار تاثیرگذار است و می تواند تا حد زیادی انتظارات دینی مردم را برآورده کند، لذا باید تلاش شود که این تشکل ها منسجم تر و فعال تر از گذشته به کارهای دینی و تبلیغی خود ادامه دهد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطر نشان ساخت:امروز دشمنان اسلام و انقلاب با تمام قوا به صحنه آمده اند تا اعتقادات دینی مردم به خصوص نسل جوان را از بین ببرند و  یا لااقل سست نماید و در این راه از تمام امکانات بهره گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد بیان داشت: ما باید درحوزه درجهت مقابله به نیات شوم آنان تدابیر لازم را بیندیشیم، چرا که دشمن فهمیده است پایگاه انقلاب و اسلام شهر قم و روحانیت است، لذا برای نابودی آن از هیچ اقدامی فروگذار نمی کند.

*لزوم ساده زیستی و دوری از تجملات

وی  افزود: امروزه مردم توقع زیادی از حوزه دارند و طلاب را درجایگاه شیخ طوسی ها و شیخ مفید ها می بینند و از ما انتظارات زیادی دارند، لذا نباید با اعمال و رفتارخود به خصوص با سبک زندگی و تجمل گرایی  نگاه آنان به اسلام و روحانیت بد شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد با بیان این که راهی که ما طلاب و روحانیون آمده ایم کمتر کسی می آید و توفیق پیدا می کند،  گفت:  این راه مقدسی است  و باید با تقوا و زهد خود باعث افزایش رونق دینی درمیان مردم باشیم و با دوری از تجملات دنیوی آبروی اهل بیت(ع) را حفظ نماییم.

خاطرنشان می شود در ابتدای  این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین روشن بین بروجردی، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای بروجرد در حوزه علمیه قم گزارشی از فعالیت های  سازمانی و فرهنگی انجام گرفته از سوی این مجمع درشهرستان بروجرد ارائه داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha