شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی

حوزه/ استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد با اشاره به این که فعالیت های دینی ومذهبی باید همراه با نوآوری وابتکار باشد، افزود:فعالان عرصه های دینی ومذهبی باید افراد متخصص وآموزش دیده باشند تا بتوانند به خوبی نسل جوان و نوجوان را هدایت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله اشرفی شاهرودی، امروز در نشست مدیران و مسولان برخی نهادهای حوزوی و مذهبی مشهد مقدس، با بیان این که امروزه برنامه ریزی ومدیریت صحیح حرف اول را در اداره امور می زند، تصریح کرد نهادهای حوزوی  و فعال در عرصه های مذهبی باید برنامه ریزی را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد با اشاره به این که فعالیت های دینی ومذهبی باید همراه با نوآوری وابتکار باشد، افزود:فعالان عرصه های دینی ومذهبی باید افراد متخصص وآموزش دیده باشند تا بتوانند به خوبی نسل جوان و نوجوان را هدایت کنند.

وی همچنین با بیان این نکته که افراد فعال در عرصه های مذهبی باید سوز و دغدغه لازم را داشته باشند، ابراز داشت: با تمام مشکلاتی که برای فعالیت های نهادهای حوزی و دینی وجود دارد مدیران ومسولان این نهادها نباید دلسرد شوند وبا پشتکار ودلگرمی ادامه مسیر دهند.

*جلسات ماهیانه مدیران

حجت الاسلام پور حسینی، مدیر موسسات فراگستر نیز در این نشست با بیان این که مدیران ومسئولان نهادهای دینی به صورت خود جوش از یک سال گذشته جلسات ماهیانه برگزار می کنند، گفت: پرهیز از موازی کاری، آشنایی با فعالیت های یکدیگر، انجام فعالیت های مشترک و تصمیم گیری و ایده پردازی در موضوعات روز برخی از دستاوردهای این نشست ها می باشد.

*ضرورت مقابله با فرقه ها انحرافی

سالاری، مدیر موسسه راهبری حق پژوهی هم  با بیان این که امروز بسیاری از فرقه های انحرافی در صدد نفوذ در بین جوانان و نوجوانان هستند، تصریح کرد: حوزه های علمیه باید به دنبال پاسخ و راهکار برای مقابله با انحرافات وشبهات فرقه های انحرافی باشند.

*لزوم حضور حوزویان در فضای مجازی

عارف خانی، مدیر دفتر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه نیز با بیان این که امروزه رسانه ها نقش بی بدیل وموثری در نهادینه کردن فرهنگ ها وآموزهای گوناگون در بین نسل جوان دارند، گفت: اگر حوزه های علمیه همچنان که مقام معظم رهبری تاکید کردند حضوری فعال در عرصه رسانه ها و به ویژه فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی نداشته باشند، انحرافات دینی ومذهبی جوانان ونوجوانان را از آموزهای اصیل وناب اسلامی دور خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha