شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام احمد پناهیان

حوزه/ در فضای مجازی باید دشمن را به چالش بکشیم نه آن که فقط پاسخگوی شبهات باشیم، گاهی ما باید حمله کرده و بصورت جبهه ای در این جنگ عمل کنیم تا از انفعال خارج شویم.

حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به منویات رهبری در خصوص توجه به فضاهای مجازی، بیان داشت: اصلی که در جریان طلبگی و روحانیت باید مد نظر باشد این است که رسالت ما پیغمبری است، بخشی از مسئولیت آن تعلیم و تربیت بوده و بخشی دیگر از آن رهبری کردن و امامت امت است، این همان وظیفه ای اس که  از حضرت ابراهیم به ما به ارث رسیده است.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام،  فضای مجازی را عرصه مواجهه کل بشیریت خواند و بیان کرد: داعیه حوزه هدایت کل بشریت است، در قرآن کریم آمده که شما امتی هستید که باید به حمایت از پیامبرتان قیام کنید تا بشریت هدایت شود و باید حتما در این عرصه حضور داشته باشید.

وی ادامه داد: برخی می گویند، فضای مجازی آسیب زیاد است، مگر فضاهای دیگر ندارد، این هم آفات خود را دارد، ولی اگر ایمان ما راسخ باشد و ارتباط لازم با خدا ایجاد شده باشد خداوند متعال ما را از گزند آسیب ها حفظ می کند.

وی در خصوص حضور موفق در فضاهای مجازی گفت: برای اینکه بتوانیم در این فضا حضوری موفق پیدا کنیم نیاز به اطلاعات جامع داریم و نیاز داریم بدانیم این اطلاعات را چگونه و کجا بکار بگیریم تا در میدان دشمن بازی نکرده باشیم.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: گاهی دشمن ما را به سویی سوق می دهد که به خیال خود پاسخ او را می دهیم، اما در اصل مشغول به امری شده ایم که اولویت اول نیست، این بازی کردن در میدان دشمن ضررش بیشتر از بازی نکردن است، چون انرژی ما را صرف می کند، باید مواظب مکر شیطان باشیم.

وی افزود: باید اولویت ها را در میدان جهاد کبیر مد نظر داشته باشیم، چون رهبری نظام اسلام با ایشان است، اولویت ها را رهبر مشخص می کنند چون اشراف ایشان به این فضا زیاد است، اطلاعات عملیاتی جامعی هم دارند.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام تصریح کرد: طلاب ابتدا باید فضای مجازی را بشناسند و به دیگران بشناسانند، سپس اولویت ها را بسنجند، قطعا موفقیت حاصل می شود، باید دشمن را به چالش بکشیم نه آن که فقط پاسخگوی شبهات  باشیم، گاهی ما باید حمله کرده و  بصورت جبهه ای در این جنگ عمل کنیم تا از انفعال خارج شویم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha