یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام عسکر دیرباز

حوزه/ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز به لحاظ گسترش شبکه های اجتماعی بیشتر سئوالات مردم در فضای مجازی مطرح می شود و حوزویان باید آمادگی لازم برای پاسخگویی به شبهات و سئوالات را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به نقش علما و روحانیون در تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه درمان مشکلات اقتصادی، اظهارداشت: حوزه های علمیه با تبیین سیره و سبک زندگی ائمه معصومین(ع) می توانند گام های بلندی برای تحقق اقتصاد مقاومتی بردارند.

عضو خبرگان رهبری افزود: ساده زیستی و زندگی بی آلایش ائمه معصومین(ع) می تواند الگویی ایده آل برای خانواده ها باشد و آنها را از اسراف و تبذیر برحذر دارد.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب، همواره بر تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرده و عملی شدن آن را از تمام آحاد جامعه خواسته اند، گفت: بر این اساس حوزه های علمیه بیش از همه نهادهای دیگر می توانند در تحقق این مهم موفق عمل کنند.

رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: حوزه های علمیه به عنوان مرجع فکری جامعه نقش بسیار مهمی در تبلیغ و تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز به نقش حوزه های علمیه در جلوگیری از انحرافات اجتماعی اشاره کرد و افزود: روحانیان و مبلغان دینی می توانند با تبیین آموزه های اسلامی، مانع گسترش انحرافات اجتماعی شده و به ناهنجاری های اجتماعی پایان دهند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که تاثیرگذاری حوزه های علمیه در برخی از استان های مرزی که در لبه تیز هجمه های فرهنگی دشمنان قرار دارند، برجسته است، ابراز داشت: روحانیان، طلاب و مبلغین هر کدام به نحو شایسته ای می توانند جلوی نفوذ هجمه های فرهنگی دشمنان را گرفته و مانع جذب جوانان توسط گروه های انحرافی شوند.

وی در ادامه افزود: امروز به لحاظ گسترش شبکه های اجتماعی بیشتر سئوالات مردم در فضای مجازی مطرح می شود، بنابراین حوزویان باید آمادگی لازم را برای پاسخگویی به شبهات و سئوالات داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت پس از انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی شده و نقش آنها پررنگ تر شد و همچنین در تقریب مذاهب نیز تاکنون نقش موثری ایفا کرده اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha