جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024

در این نشست تصمیماتی نیز گرفته شد که از مهم ترین آنها سازماندهی اداری برای انجام پروژه های دینی و مشارکت اعضای این پروژه ها در مناطق مختلف بحرین بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن الغریفی دبیر هیئت مرکزی شورای علمای بحرین در دیدار با شیخ رضی القفاص رییس مرکز معارف اسلامی شیخ مفید و استاد محمد عبدالله منصور هماهنگ کننده پروژه های آموزش دینی به بررسی راه های نظارت مستمر و منظم بر پروژه های آموزش دینی پرداخت.

در این نشست درباره نیاز فوری به تعیین مسؤولی برای نظارت بر پروژه های آموزش دینی با استفاده از تجارب گذشته و اهمیت محوریت مرکز شیخ مفید در این نظارت بحث و گفتگو شد.

از دیگر تصمیمات مهم این نشست، سازماندهی اداری برای انجام پروژه های دینی و مشارکت اعضای این پروژه ها برای توزیع در مناطق مختلف بحرین و برپایی نشست های منظم برای تشکیل سیستم نظارتی مورد نیاز بود تا این پروژه با قدرت آغاز شود و از تجارب گذشته نیز استفاده شود.

در این نشست شیخ رضی القفاص و محمد منصور مکلف به تعیین هیئت مؤسسان شدند تا از میان آنها گروهی از کارشناسان مامور ترسیم راه کار تفصیلی این پروژه شوند. برای تشکیل این هیئت دو ماه زمان تعیین شده و کار آنها با شروع سال هجری آینده آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است که حجت الاسلام والمسلمین سید مجید المشعل رییس شورای علما در مورد طرح و ایده این کار اظهار خوش بینی کرده اما گفته که موضوع این پروژه نیازمند دقت و بررسی بیشتر و تعیین راه کارها و برنامه های دقیق است و نیازی به عجله در این زمینه نیست. وی خواستار برگزاری نشست های بیشتر برای پخته شدن این طرح و تعیین راه کارهای روشن برای آن شد.

یادآور می شود در سومین نشست آموزش دینی که در ماه رمضان گذشته برگزار شد بر ضرورت تشکیل کارگروهی ویژه از علما جهت پیگیری ماموریت های محوله تاکید شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha