یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
محرم

حوزه/ در آستانه محرم الحرام 1436، نشست مشترک معاونان و مدیران فرهنگی آستان قدس رضوی و مسجد مقدس جمکران در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معاون و مدیران معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با حضور در مسجد مقدس جمکران طی جلسه‏ای راهکارهای تعامل هر چه بیشتر فرهنگی با مسجد مقدس جمکران را بررسی کردند.

در آغاز این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بر شمردن ظرفیت‏های مسجد مقدس جمکران و آستان قدس رضوی در عرصه فرهنگی و ضروری دانستن استفاده از فرصت هم افزایی در جهت زمینه سازی ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه اشاره کرد و افزود: این هم افزایی و همکاری میتواند الگویی برای همگان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه‏ای در ادامه ابراز امیدواری کرد همه عتبات مقدسه زیر یک سقف تفاهم نامه مشترک امضا کرده و نشست های مشترک مستمر برگزار نمایند.

حجت الاسلام حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی نیز با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از موقعیت کنونی تحت عنوان «پیچ تاریخی» گفت: موقعیت خطیر جهان اسلام نیاز به گفت‌وگو، همکاری و مودت را ضروری ساخته است.

وی با اشاره به هجمه فرهنگی بیگانگان افزود: زر و زور و تزویر در جهت هجمه فرهنگی خود به صورت آشکار ایجاد تفرقه را دنبال می‌کنند و در چنین شرایطی همکاری و هم‏افزایی ضرورتی اساسی است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با استناد به آیات قرآن و آموزه های اسلامی تاکید کرد: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی باید خارج از تعارفات و تشریفات، همگام و هم نفس گام برداشته تا اثر بخشی فرهنگی داشته باشند.

وی نیاز به فکر نو و نوآوری را نیازی همیشگی دانست و اظهار داشت: برگزاری چنین نشست هایی به ایجاد فکر جدید و جلوگیری از رخوت کمک می‌کند.

در ادامه این نشست مدیران فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز گزارشی از حوزه فعالیت های خود ارائه کردند.

بر اساس اعلام روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، در این نشست مشترک، معاون و مدیران تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی(علیه السلام) از بخش های مختلف معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران از جمله واحد مشاوره و ارشاد، مرکز فرهنگی هنری گل نرگس و نمایشگاه‏های فرهنگی بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha